Har du fått priset från dom i Måttsund? får man fråga hur mkt det skulle gå på isf? kommer åka på 1200mil-servicen denna sommar jag också!
Hej
Nä fick pris av dom på betongvägen (som säljer ktm)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du fått priset från dom i Måttsund? får man fråga hur mkt det skulle gå på isf? kommer åka på 1200mil-servicen denna sommar jag också!
Fråga ang. batteri. Vilken dimension av dessa två passar?
135x90x145
150x87x132
Båda är 10AH som originalet, någon som vet? Mitt batteri dog nu i dagarna nämligen.
De där måtten är från Biltema ifall någon undrar.
Jag köpte nytt gel batteri på biltema, hade också svårt och hitta, men tillslut fick jag tag i rätt batteri med rätt diameter (googlande och med verkstadshandboken i hand) : BILTEMA MC-batteri GEL 12v/10ah Art 80-818 med dimensionen 151 x 87 x 133, det står på nätet att den är på 12aH men på lådan i butik stog det 10ah, passade perfekt, nån mm större än orginalbatteriet dockgår som en klocka!
![]()
Jag köpte nytt gel batteri på biltema, hade också svårt och hitta, men tillslut fick jag tag i rätt batteri med rätt diameter (googlande och med verkstadshandboken i hand) : BILTEMA MC-batteri GEL 12v/10ah Art 80-818 med dimensionen 151 x 87 x 133, det står på nätet att den är på 12aH men på lådan i butik stog det 10ah, passade perfekt, nån mm större än orginalbatteriet dockgår som en klocka!
![]()
Tjena! vad kostade ett sånt styre?? såg riktigt häftigt ut
blev den svårkörd med nya styret?
Tänkte kolla om någon vänlig själ kan berätta för mig hur man får bort original ljuddämparen utan att behöva ta bort hela sidan av motorcykeln.. Det är ju monterat med två bultar på ovansidan o den ena av dom är så lång att den inte går att dra ut utan att behöva lossa hela fästet till broms o.s.v. Är det bara jag som e dum i huvet lr hur har ni andra gjort? Försökte läsa mig fram till nåt i instruktionsboken men lyckades ej..Har en ER6F från -07
Tacksam för svar antingen här lr via pm
Idag drog jag mot en street triple R och kan säg att er6an drar ifrån tiplen upp till 100-120km/H sen drar triplen om , fan vad imponerad jag är av er6an!
Vi drog mer än 1 gång med samma resultat![]()
Haha, men vad fan. Jag som hade tänkt att köpa en sådan hoj efter Er-6an. Var helt inställd på det nu, men tänker ju aldrig dra och köpa något som ens kan upplevas slöare...
Kul dock ändå, Street Triplen ska ju vara många ggr snabbare på pappret. =)
Det gick på 1500 kr ungefär exklusive tullavgift som var på cirka 450 kr. Nu har jag inte kört så mycket sen jag bytte men det känns som en helt annan hoj åt det bättre hållet. Istället för att sitta på hojen sitter man i hojen och den är mycket lättare att få ner i kurvorna.
vad för firma beställde du från?
fan riktigt häftigt styreblir nog ett sånt sen när man blivit van vid hojen
Jag blev riktigt chockad och frågade min kompis (texmex) om han gav fullt , vilket han gjorde.
Somsagt 0-100/120 var detta sen drog triplen om rätt bra.
Sitter och tittar på andra hojar men för varje dag som går så blir ja fortfarande imponerad av er6an trots att man kört 1500mil med den på ett år![]()
Har blivit med er6n för någon vecka sedanmen trycker att den låter lite gräsklippare :/
Så jag har kikat på olika slipon, men hittade denna nyligen, aldrig set den förut.
http://cgi.ebay.de/Auspuff-Leo-Vince-Underbody-Kawasaki-ER-6N-/260760837795?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cb68e9ea3
Kanske någon som vet någon som använder denna och vad tycker de om det?
=)
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025