ER6-tråden

Jag köpte PC till min i samband med slipon och filter, provkörde den aldrig med allt monterat utan lastade upp den på släpet och körde iväg den till bänkning.
Han som bänkade frågade om jag kört något med den när allt var monterat för att han sa att den gick riktigt dåligt eller fel med luft och bränsle.
Det som är monterat är:
¤ DNA - luftfilter
¤ Hurric - slipon
¤ Lamdba eliminator
¤ Power Commander III

Helt annan hoj efter mappningen... och roligare
 

Bifogat

  • ER6a-06.JPG
    ER6a-06.JPG
    136.7 KB · Visningar: 174
Jag köpte PC till min i samband med slipon och filter, provkörde den aldrig med allt monterat utan lastade upp den på släpet och körde iväg den till bänkning.
Han som bänkade frågade om jag kört något med den när allt var monterat för att han sa att den gick riktigt dåligt eller fel med luft och bränsle.
Det som är monterat är:
¤ DNA - luftfilter
¤ Hurric - slipon
¤ Lamdba eliminator
¤ Power Commander III

Helt annan hoj efter mappningen... och roligare

Och notan hamnade på? Med allt 7-8000kr?
 
När jag hör summan så har jag bestämt mig, hojen får gå med Leovince och där är det stopp. Ska jag upp med en 7-8 papp till så kan jag lika gärna slå till på en värre hoj :)
 
Jag resonerade så att om jag skulle ha köpt en Street Triple eller z750 som det lutade åt först. Men båda är dyrare i inköp och försäkring, men med det jag gjort så går min lika bra som dom, men är billigare i allt ändå.
 
Jag resonerade så att om jag skulle ha köpt en Street Triple eller z750 som det lutade åt först. Men båda är dyrare i inköp och försäkring, men med det jag gjort så går min lika bra som dom, men är billigare i allt ändå.

Betvivlar att din hoj går lika bra som en street triple ... 108hk men visst drömma kan man.

Försäkring på en street triple är billig hos IF's märkesförsäkring.

Jag resonerar samma , jag sparar hellre pengarna och lägger på en street triple.
Alla pengar man lägger ut i extra utrustning får man tyvärr aldrig tillbaka vilket gör att man blir mindre sugen att punga ut pengar för bättre fjädring , avgas osv.

z750 är ett tungt as som väger 220kg jämfört med street triple som väger 167kg vilket gör att mitt nästa val av hoj blir street triple R :)
 
Nog för att ER6an går djävulskt bra, men inte kan du vara i närheten av den prestanda du plockar ut ifrån en Z750 eller Street Triple? Det känns mest som en dröm..

Någon med förslag på snygga och stilrena backspeglar till rätt peng? Original ser ju rent ut sagt förjävlig ut, rena mjölkpaketen :/
 
Nog för att ER6an går djävulskt bra, men inte kan du vara i närheten av den prestanda du plockar ut ifrån en Z750 eller Street Triple? Det känns mest som en dröm..

Någon med förslag på snygga och stilrena backspeglar till rätt peng? Original ser ju rent ut sagt förjävlig ut, rena mjölkpaketen :/

Kolla ebay! Finns en uppsjö av olika sorter till mycket bra pris!:)
 
Ni som bytt styre. Hur brett har ni bytt till? Har det funkat helt felfritt för alla när det gäller längden på virar och kablar?
 
Troligtvis är det din körteknik. Du håller förmodligen för hårt i styret och stör hojen vilket kan upplevas som vingligt. Knip ordentligt runt tanken istället och i princip ska du kunna köra med två fingrar på styret om du gör rätt. Föreslår att du går på SMCs KNIX-kurser så lär du dig att göra rätt.

Jag kör er Er6-n 2008 och tycker den är extremt vindkänslig, värst är det på motorvägar och efter 90km/h. Ofta trycks jag i sidled och ibland har jag råkat ut för vindpustar som fått mig att wobbla till ordentligt, riktigt obehagligt.

Jag är relativt ny förare har kört ca 400 mil totalt, kan det hänga på min körteknik ? Kan det rent av vara nått som inte stämmer med hojen ? Har inte låtit en rutinerad förare provköra den.

Blev omkörd i somras av en annan er6 som inte verka ha några som helst problem med vindar/vinglighet medans jag kämpade mig fram. Tacksam för tips.
 
Jag kör er Er6-n 2008 och tycker den är extremt vindkänslig, värst är det på motorvägar och efter 90km/h. Ofta trycks jag i sidled och ibland har jag råkat ut för vindpustar som fått mig att wobbla till ordentligt, riktigt obehagligt.

Jag är relativt ny förare har kört ca 400 mil totalt, kan det hänga på min körteknik ? Kan det rent av vara nått som inte stämmer med hojen ? Har inte låtit en rutinerad förare provköra den.

Blev omkörd i somras av en annan er6 som inte verka ha några som helst problem med vindar/vinglighet medans jag kämpade mig fram. Tacksam för tips.

Instämmer med föregående svar. Det är nog antingen din körteknik eller något fel på hojen, jag har haft en -n innan och har en -f nu och har provkört andra -n men har inte märkt av någon vinglighet alls. Som sagt, testa att knipa mer med benen och slappna av i armarna. Annars får du låta någon annan provköra och sen om de upplever samma sak.
 
Jag kör er Er6-n 2008 och tycker den är extremt vindkänslig, värst är det på motorvägar och efter 90km/h. Ofta trycks jag i sidled och ibland har jag råkat ut för vindpustar som fått mig att wobbla till ordentligt, riktigt obehagligt.

Jag är relativt ny förare har kört ca 400 mil totalt, kan det hänga på min körteknik ? Kan det rent av vara nått som inte stämmer med hojen ? Har inte låtit en rutinerad förare provköra den.

Blev omkörd i somras av en annan er6 som inte verka ha några som helst problem med vindar/vinglighet medans jag kämpade mig fram. Tacksam för tips.

Första säsongen jag hade körkort tyckte jag det var väldigt obehagligt med motorväg eftersom det oftast blåser mer där än på 70-vägar som brukar gå mer i skogen. Jag satt ofta väldigt stelt och höll väldigt hård (nästan krampaktigt) i styret vilket bara gjorde saken värre så testa som de säger att knipa mer med benen och slappna av mer med armarna. :tummenupp
 
Nog för att ER6an går djävulskt bra, men inte kan du vara i närheten av den prestanda du plockar ut ifrån en Z750 eller Street Triple? Det känns mest som en dröm..

Någon med förslag på snygga och stilrena backspeglar till rätt peng? Original ser ju rent ut sagt förjävlig ut, rena mjölkpaketen :/

Har satt på dessa Rizoma kopior på min Triumph (passar alla hojjar)

Finns hos alla Duells ÅF eller kan tas hem.
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=571478&p=1&t=Info
 

Bifogat

  • IMG_1074 - Kopia.jpg
    IMG_1074 - Kopia.jpg
    60.3 KB · Visningar: 112
Tack för tipsen, ska prova ändra körteknik, om inte det hjälper så låta nån erfaren provköra hojen för att se om de är nått fel på den, och om hojen är okej så får jag nog ta en kurs och lära mig köra rätt :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top