ER6-tråden

Don Quixote skrev:
2573784 Dom tillåter standardhojar i SP och sitter det standard måste man ju få köra med det. Har aldrig fattat hur ABS funderar. Sitter det mycket extra prylar förutom bromsoken där nere?

Såg på bilden att det är en jäkla klump till grej som håller fotpinnar och passagerarpinnar. Är denna i ett stycke eller går det plocka bort passagerarpinnarna?
Det är inget extra utom helt vanliga ok, allt sker längre upp. Från bromspumpen går ledningarna in under tanken till en box, sedan kommer de ut igen och går ner till oken. Det är boxen som gör allt, bromspump och ok är samma som utan ABS. Enda extra vid hjulet är en tandad skiva med givare för att läsa av hastigheten, finns både fram och bak. Räkna med att ABS-systemet väger 1-2 kg extra också (ingen potatissallad i vinter :D ).

Fotpinneplattan är tyvärr i ett gigantiskt stycke. :(
 
Sållar mig till listan av ER-6 ägare, fast eg. först på fredag när jag hämtar min. Till skillnad från de flesta härinne tycker jag f är klart schysstare, så det har blivit en svart ER-6f. Efter att ha läst en hel del här så börjar jag funderar om jag gjorde fel som inte körde på ABS... jag får väl köra försiktigt helt enkelt.

Det är min första hoj, så jag är grymt laddad. Tyvärr snöar det i Skåne idag, men det ska vara sol på fredag!

Återkommer säkert snart med en massa nybörjarfrågor!

Ha det bra.
 
Borat skrev:
2583777 Sållar mig till listan av ER-6 ägare, fast eg. först på fredag när jag hämtar min. Till skillnad från de flesta härinne tycker jag f är klart schysstare, så det har blivit en svart ER-6f. Efter att ha läst en hel del här så börjar jag funderar om jag gjorde fel som inte körde på ABS... jag får väl köra försiktigt helt enkelt.

Det är min första hoj, så jag är grymt laddad. Tyvärr snöar det i Skåne idag, men det ska vara sol på fredag!

Återkommer säkert snart med en massa nybörjarfrågor!

Ha det bra.

Lite tufft för dig att köpa mitt i vintern typ. Men se det från den ljusa sidan, kommer bli jävligt gött när våren kommer.

Ps. Det var nog jag som gjorde så du hitta denna tråd. Ds
 
Frasse Fräs skrev:
2583965 Lite tufft för dig att köpa mitt i vintern typ. Men se det från den ljusa sidan, kommer bli jävligt gött när våren kommer.

Ps. Det var nog jag som gjorde så du hitta denna tråd. Ds

Stämmer säkert! Blev vidarebefordrad från FB!

Jepp, lite segt att köpa nu, men prist var tilltalande, så det kändes motiverat ist för att vänta på 2007orn och behöva punga upp en massa extra!

Hoppas dock jag kan trycka in några kördagar innan våren...
 
Någon som vet om ett 180 däck passar på bakhjulet, fälgarna ser ju identiska ut med zx6r/RR
 
Mrlind skrev:
2583989 Någon som vet om ett 180 däck passar på bakhjulet, fälgarna ser ju identiska ut med zx6r/RR
Det är bara 4,5" fälg bak jämfört med 5,5" på ZX-6 så 160 torde väl vara max. Har inte koll på hur det ser ut med sving och kedja om det går fritt.

Men 160/60 finns det ju värstingdäck till, 250R kör ju 160/60 eller 165/55 slicks och Pirellis Supercorsa Pro finns i 160/60.
 
Hej! Är det någon som vet vad det här är för ljuddämpare? Jag vet att det är Akrapovic, men kan någon skriva ner hela produktnamnet för de här till er-6:an?
 

Bifogat

  • kawasaki-er6-nakano-img01.jpg
    kawasaki-er6-nakano-img01.jpg
    93.1 KB · Visningar: 227
Johise511 skrev:
2584176 Hej! Är det någon som vet vad det här är för ljuddämpare? Jag vet att det är Akrapovic, men kan någon skriva ner hela produktnamnet för de här till er-6:an?
Jag tror någon anpassat ett slipon till t ex ZX-10R att passa för Akra har inga slipon till ER6:an officiellt. Varför vill du ha det där, det är ju alldeles för stort?

De flesta slipon till ER6:an är ju "vanliga" slipon som man vrider 90 grader åt vänster, då ligger de platta under motorn och pipen pekar åt höger. Enkelt för tillverkarna, de behöver bara göra en anslutning från grenröret och gänga ett hål för lambdasonden.
 
Hur mycket accelration tappar man med strypning?
Ruskigt segt om man bli dragen av en halvsnabb BMW med en tönt i :gnissla
 
Neutral skrev:
2584287 Varför vill du ha det där, det är ju alldeles för stort?
Nae jag tror inte att jag kommer att satsa på det där. Men jag tycker däremot att det är snyggt. Även om det är för stort:).
 
Johise511 skrev:
2584579 Nae jag tror inte att jag kommer att satsa på det där. Men jag tycker däremot att det är snyggt. Även om det är för stort:).
Köp ett LeoVince då och en Akra-dekal så är det klart. :D
 
Neutral skrev:
2584153 Det är bara 4,5" fälg bak jämfört med 5,5" på ZX-6 så 160 torde väl vara max. Har inte koll på hur det ser ut med sving och kedja om det går fritt.

Men 160/60 finns det ju värstingdäck till, 250R kör ju 160/60 eller 165/55 slicks och Pirellis Supercorsa Pro finns i 160/60.

Å fan. Kan man trycka dit en "riktig" fälg då, tänker på eftermarknaden av däck, inte många gatåkare som kör 160 som jag känner...
 
Simonpimon skrev:
2584348 Hur mycket accelration tappar man med strypning?
Ruskigt segt om man bli dragen av en halvsnabb BMW med en tönt i :gnissla

Det beror ju lite på hur man stryper den. Är den strypt med trottlarna så kan man ju inte ge full gas.
Jag hade en GSX 400 R innan som var strypt, den håll med tyngre mc i accet men inte sen när de kom upp i fart.
 
Gamebox skrev:
2585232 Det beror ju lite på hur man stryper den. Är den strypt med trottlarna så kan man ju inte ge full gas.
Jag hade en GSX 400 R innan som var strypt, den håll med tyngre mc i accet men inte sen när de kom upp i fart.

Det sitter väl inga trottlar på en ER6!
 
Gamebox skrev:
2585968 Jag vet ej hur de stryper på ER-6, men på min gamla hoj var det strypt så.
Enligt min mek så är det bara en skruv som stoppar gasvajern och inget annat.
 
Detta blir min första hoj, e riktigt taggad. Men om man har gått igenom strulet med att fixa kk och pungat ut massa pistoler för att införskaffa bågen så är det ju inte så kul om man inte får nån kick av att köra den pga strypningen, men det känns så moppefucko-fjortis att strypa av den...:huvet
 
Back
Top