ER6-tråden

Fett, om du tänker handla från utlanden så köp två så delar vi på frakten.
Jag hade tänkt mig ett hurric.


Hittade en sida i tyskland som säljer det billigt, 229euro plus 32eur i frakt eller 22eur,beror på vad det väger.(5-10kg =22eur, 10-20kg =32euro)

Köper ni två blir det antingen 11eur eller 16eur per person i frakt.

Räknar vi på den dyrare frakten blir det 2399sek,det är 1600sek billigare än bikeshop. Tillkommer ju ej fler avgifter iom inom eu :tummenupp

Sidan:

http://www.burnout-shop.de/motorrad...ic-exhaust-system-RAC-1-Kawasaki-1::1294.html


//Christofer
 
Jaha då har jag sålt min R6a och köpt er6-n.:tummenupp. Är kanske tvärtemot vad många andra gör men ville byta till nåt utan kåpor och som inte inbjuder till körningar över 200 strecket:D
 

Bifogat

  • er6 103.jpg
    er6 103.jpg
    246.6 KB · Visningar: 354
Jaha då har jag sålt min R6a och köpt er6-n.:tummenupp. Är kanske tvärtemot vad många andra gör men ville byta till nåt utan kåpor och som inte inbjuder till körningar över 200 strecket:D

Åhh, har du med trillat över 30-strecket och blivit lite visare? :tungan

Skämt å sido, gjorde samma sak.
Men jag gick från er R1:a till ER-6n

Visst saknar man allt vad en sporthoj innebär emallanåt (framför allt när man känner hornen trycka på innanför hjälmen)

Men överlag är jag nöjd med ER6:an och den "växer" för varje gång jag kör. Tycker det är en underbar hoj för pengarna den kostar mig..

Lycka till din
 
Hittade en sida i tyskland som säljer det billigt, 229euro plus 32eur i frakt eller 22eur,beror på vad det väger.(5-10kg =22eur, 10-20kg =32euro)

Köper ni två blir det antingen 11eur eller 16eur per person i frakt.

Räknar vi på den dyrare frakten blir det 2399sek,det är 1600sek billigare än bikeshop. Tillkommer ju ej fler avgifter iom inom eu :tummenupp

Sidan:

http://www.burnout-shop.de/motorrad...ic-exhaust-system-RAC-1-Kawasaki-1::1294.html


//Christofer


Köpte min Hurric-pipa på Ebay, fick från ett företag nere i Tyskland. Pröjsade 2299:- inkl. frakt. Affären blev klar på måndag eftermiddag, på torsdag förmiddag hade jag pipan i handen, det kallar jag snabba puckar.
Betalade via Paypal
 
Hej är nybliven er6 n-ägare:tummenupp

Har de senaste 8 åren kört renodlade sporthojar med kåpa så det här är verkligen en helt ny grej för mig :)

Har "tappat" 130 hk jämfört med min förra hoj men fan så kul man kan ha med en er6:a:tummenupp

Körde hela dagen igår utan att bli trött i armar och rygg som jag brukar bli och har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!

Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.

Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?
 
Hej är nybliven er6 n-ägare:tummenupp

Har de senaste 8 åren kört renodlade sporthojar med kåpa så det här är verkligen en helt ny grej för mig :)

Har "tappat" 130 hk jämfört med min förra hoj men fan så kul man kan ha med en er6:a:tummenupp

Körde hela dagen igår utan att bli trött i armar och rygg som jag brukar bli och har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!

Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.

Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?


Vad roligt att det blev en Er6 :)

Ang bromsarna.
Har stålomspunnet på min och har aldrig upplevt att bromsarna är dåliga , det är värt att investera i ett par nya slangar.

Har du något papper på vad du har för effekt i hojen nu?
 
Köpte min Hurric-pipa på Ebay, fick från ett företag nere i Tyskland. Pröjsade 2299:- inkl. frakt. Affären blev klar på måndag eftermiddag, på torsdag förmiddag hade jag pipan i handen, det kallar jag snabba puckar.
Betalade via Paypal

Det var också ett schysst pris. Dock om man är flera som beställer samtidigt brukar det vara lättare att pressa priset och ev fraktpriset hos en "vanlig" internet butik.

Har ju själv ett redan som jag fick för bra pris hos bikeshop(2500 ink frakt) men ville vara snäll och länka till dem som inte orkar leta
 
Vad roligt att det blev en Er6 :)

Ang bromsarna.
Har stålomspunnet på min och har aldrig upplevt att bromsarna är dåliga , det är värt att investera i ett par nya slangar.

Har du något papper på vad du har för effekt i hojen nu?

Ska byta slangar och belägg så får vi se vad det gör för skillnad?
Jag ska ta reda på effekten för skojs skull, återkommer:tummenupp
 
Hej är nybliven er6 n-ägare:tummenupp

Har de senaste 8 åren kört renodlade sporthojar med kåpa så det här är verkligen en helt ny grej för mig :)

Har "tappat" 130 hk jämfört med min förra hoj men fan så kul man kan ha med en er6:a:tummenupp

Körde hela dagen igår utan att bli trött i armar och rygg som jag brukar bli och har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!

Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.

Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?


Såg din tråd om huset, förbannat surt :/ Men välkommen till gänget!

ovanligt med en så pass modifierad er6a, känns inte som rätt hoj att lägga massa pengar på, fast den kanske har potential i motorn ändå?

Angående bromsarna kan jag inte säga varken bu eller bä, jag har ABS varianten och tycker mina bromsar fungerar jättebra, men jag har inte kört någon extremhoj heller där bromsarna förmodligen piskar skiten ur mina.
 
<text>

Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?

Jag hade en Er-6:a förra säsongen som jag körde en del på banan med. På gata fungerar bromsarna "okej", men inte mer än så. På bana däremot är de under all kritik då de mattas av omgående och bettet är mycket dåligt. Märkte att jag fick pallnita långt tidigare än andra för att inte köra in i baken på dem. På Triple R:en (samma bromsar som på daytonan) som jag har nu är det en helt annan känsla och bett som funkar till all körning (gata/bana). Är man som du van med sporthoj och bra bromsar så märker man helt klart skillnad.

Stålomspunna skall iaf vad jag minns förbättra känsla något på Er6:an, så prova det. Bättre belägg är nog också en god idé. Och är du inne på att modda den ännu mer rekommenderas hårdare fjädrar i framgaffel då orginal är lite svampig i vissa situationer.

Grattis till en rolig vardagsmaskin! :tummenupp
 
Tjena alla glada Kawa-åkare.

Har kört en ZX9 i 4 år och varit utan hoj i 2 år. Nu fick ett återfall som en pendlarhoj och det blev en orange ER-6n -09 flong ny från AVA i tisdags.
Pendlar mellan Västerhaninge och Södertälje på slingerbulten morgon och kväll. Rolig med lite kurvor till jobbet:)
Hojen är såklart blåsig, men jag har kul med i hojen i lägre farter jämfört med sporthojen.
Den funkar hyggligt att skjutsa på oxå, räcker för "säkra" omkörningar.
Iaf så är jag nöjd hittills.
Trevlig tråd för övrigt!!

// Göran
 
Last edited:
Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.

Det var ju någon som länkade upp ett diagram ifrån en bänkning. Då gav det typ 21 extra BHP å då var det bara byte av pipa (hela röret). Men sen så skrev någon att det var i fel register som hästarna kom springandes, Men 21 nya hestar är ju inte fel även om det inte är på top. Skulle va roligt om man kunde få se din bänkning farmor!
 
Hej är nybliven er6 n-ägare:tummenupp

Har de senaste 8 åren kört renodlade sporthojar med kåpa så det här är verkligen en helt ny grej för mig :)

Har "tappat" 130 hk jämfört med min förra hoj men fan så kul man kan ha med en er6:a:tummenupp

Körde hela dagen igår utan att bli trött i armar och rygg som jag brukar bli och har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!

Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.

Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?

Hej och välkommen till moppegänget!:) Hojen är en väldigt bra lågbudget kompromiss, där bromsarna kanske är det som är sämst... med ABS är det bara att klämma så mycket man orkar!

/perhu (på en grön)
 
Har försökt hitta en bok om hur man underhåller sin er6:a på nätet, är det här rätt bok?:

http://www.bokia.se/bok/9781844258741/kawasaki-er6-service-and-repair-manual-phil-mather/

Jag vet att det står "KAWASAKI ER6 SERVICE AND REPAIR MANUAL", men jag vill vara 100%! innan jag pungar ut med 320kr

Jaha då har jag sålt min R6a och köpt er6-n.:tummenupp. Är kanske tvärtemot vad många andra gör men ville byta till nåt utan kåpor och som inte inbjuder till körningar över 200 strecket:D

Ser att du bor nära Lidköping, som mig. Köpte min er6:a förra veckan och det är min första MC dock! Så om du vill köra ihop lite och lära mig hur man svänger :D får du gärna PM:a mig
 
Jag är på jakt efter en hoj som är tänkt att bli min första. Har kollat på mer sporthojar tills någon nämnde er6-n. En läcker hoj som verkar gå bra. Försäkringen är riktigt billig också om man kikar på Bilsport-mc.com

Men hur är accelerationen , toppfarten , service osv om nån snäll kan berätta lite :)
 
Jag är på jakt efter en hoj som är tänkt att bli min första. Har kollat på mer sporthojar tills någon nämnde er6-n. En läcker hoj som verkar gå bra. Försäkringen är riktigt billig också om man kikar på Bilsport-mc.com

Men hur är accelerationen , toppfarten , service osv om nån snäll kan berätta lite :)
Som du redan skriver, billig att köpa, billig att försäkra!

Men även mkt billig att äga, jag betalade ca 900:- för 100mil service.
Sen är det 600mil service, kostar inte många kronor då det bara är en kontroll mer eller mindre. sen givetvis ska det ju bytas olja och filter med jämna mellanrum men det ska du ju ändå göra på vilken hoj som helst!

1200 mil service är ju långt bort så den vet jag inget om men skulle tro att du inte kommer undan billigare på någon annan hoj rent servicemässigt än Er6.

toppfart runt 215 km/h och acceleration som räcker till, vet inte exakt 0-100 men det går på några sekunder. Inte många, några få. :yoparty

Någon som vet mer exakt acc? Typ 0-100.

Kollar du efter första hoj så bara köp! Det är INTE min första hoj men ändå räcker den för mig.

MVH -Patrick
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top