ER6-tråden

Scorpion.SE skrev:
2339157 Skit, var ute o körde några mil idag... När jag stannar och ska tanke ser jag att min "enkutssitts" är borta...:4skrika

*suck*

Orka köra 25 mil tebaka o leta, eh nej :mad:

1000 pengar åt helvette...

Det var tråkigt att höra. Hur kunde den ramla av?
 
Nu har jag satt på ett crosstyre(TAG). Det är tyvärr för brett, men ett junior styre skulle ev varit bättre. Det positiva är att hojen blivit stabilare lite mindre nervös, det negativa är att händerna är för långt isär speciellt när man kör lite fortare på kurviga vägar, när man bromsar hårt känns det inte alls bra. Originalstyret åker på igen tills jag hittar nåt bättre. Lägger upp några bilder.
 

Bifogat

  • er2.jpg
    er2.jpg
    113.4 KB · Visningar: 359
  • er3.jpg
    er3.jpg
    125.9 KB · Visningar: 280
  • er1.jpg
    er1.jpg
    107.9 KB · Visningar: 293
Gamebox skrev:
2339165 Det var tråkigt att höra. Hur kunde den ramla av?

Vet ej, det sitter ju bara med 4 st plåtbitar man ska böja fast under sadeln, då det gick lite fort bitvis, så antar jag att den "tog" vind och fästena orkade inte hålla emot...

Men det är bara en teori, som sagt vet hu ej när jag tappade den...

Åkte också på en rätt kass och gropig väg vid ett tillfälle, givetvis gick det inte lika fort, men det kan ju ha varit vibrationer som fick den att lossna...
 
Scorpion.SE skrev:
2339328 Vet ej, det sitter ju bara med 4 st plåtbitar man ska böja fast under sadeln, då det gick lite fort bitvis, så antar jag att den "tog" vind och fästena orkade inte hålla emot...

Men det är bara en teori, som sagt vet hu ej när jag tappade den...

Åkte också på en rätt kass och gropig väg vid ett tillfälle, givetvis gick det inte lika fort, men det kan ju ha varit vibrationer som fick den att lossna...

Det låter ju inte som världens bästa konstruktion.
Men snyggt var det.
 
Mats Mladin skrev:
2339278 Nu har jag satt på ett crosstyre(TAG). Det är tyvärr för brett, men ett junior styre skulle ev varit bättre. Det positiva är att hojen blivit stabilare lite mindre nervös, det negativa är att händerna är för långt isär speciellt när man kör lite fortare på kurviga vägar, när man bromsar hårt känns det inte alls bra. Originalstyret åker på igen tills jag hittar nåt bättre. Lägger upp några bilder.

Testa att kapa av några cm i taget !!
Om det bara är bredden som är problemet altså ?!
 
Gottschalk skrev:
2339580 Testa att kapa av några cm i taget !!
Om det bara är bredden som är problemet altså ?!
Ser ut som själv böjen är lite väl bred för att kapa något mer än ytterst lite. Kanske et knattecross-styre vore något ändå?
 
Idag har jag hämtat hem min silvriga Er-6n. Underbar känsla att grensla Kawa´n och rulla hemåt. Enda smolket i bägaren var väl att bara få varva 4000rpm och fortsätta med det i 70 mil till. Och sen bara dra lite till i ytterligare 80 mil.
Men vilken lättstyrd och rolig maskin.... Och ljudet när man släpper gasen och motorbromsar!!!!!!!!!!!!!!! Ger mig ståpäls, kan tänka mig hur det låter med annan pipa.
Dock tycker jag att den ibland kan kännas lite ryckig i gången i motorn. Vid svag motorbroms känns tydliga "ryckningar". Kan vara att jag är ovan med paralelltwin... Har nån annan känt nåt liknande??

Kul att vara "en i gänget" igen.
 
Neutral skrev:
2339696 Ser ut som själv böjen är lite väl bred för att kapa något mer än ytterst lite. Kanske et knattecross-styre vore något ändå?

Kan räcka med en cm i varje ände! Det är det lilla som gör det.
Labbade lite med detta när jag körde trial och man märker grym skillnad på väldigt lite !
Mvh
 
cage skrev:
2343861 Idag har jag hämtat hem min silvriga Er-6n. Underbar känsla att grensla Kawa´n och rulla hemåt. Enda smolket i bägaren var väl att bara få varva 4000rpm och fortsätta med det i 70 mil till. Och sen bara dra lite till i ytterligare 80 mil.
Men vilken lättstyrd och rolig maskin.... Och ljudet när man släpper gasen och motorbromsar!!!!!!!!!!!!!!! Ger mig ståpäls, kan tänka mig hur det låter med annan pipa.
Dock tycker jag att den ibland kan kännas lite ryckig i gången i motorn. Vid svag motorbroms känns tydliga "ryckningar". Kan vara att jag är ovan med paralelltwin... Har nån annan känt nåt liknande??

Kul att vara "en i gänget" igen.

Välkommen buren:tungan

Annan pipa är ett "måste".,.

Har G&G system på själv,. låvade ett klipp för länge sedan,. har dock inte blivit av..

Ska fixa det, men hur långt ifrån pipan ska jag ha mobilen för att det ska bli bra ljud etc?
 
cage skrev:
2343861 Idag har jag hämtat hem min silvriga Er-6n. Underbar känsla att grensla Kawa´n och rulla hemåt. Enda smolket i bägaren var väl att bara få varva 4000rpm och fortsätta med det i 70 mil till. Och sen bara dra lite till i ytterligare 80 mil.
Men vilken lättstyrd och rolig maskin.... Och ljudet när man släpper gasen och motorbromsar!!!!!!!!!!!!!!! Ger mig ståpäls, kan tänka mig hur det låter med annan pipa.
Dock tycker jag att den ibland kan kännas lite ryckig i gången i motorn. Vid svag motorbroms känns tydliga "ryckningar". Kan vara att jag är ovan med paralelltwin... Har nån annan känt nåt liknande??

Kul att vara "en i gänget" igen.

Man får gratulera till ett bra val av hoj. Den ryckiga gången beror på insprutningen enl. uppgifter jag fick vid första service. Inkörning är inte så petigt med, man skall inte segdra eller tokvarva motorn. :tummenupp
 
Mr Gendarm skrev:
2347522 Varför skall det alltid regna när man är ledig?

Det tar bort insekterna från hojjen om man kör i regn även om den blir skitig och du utveckals av att köra i regn.

Tycker synd om dig, för det förtar hojkänslan.
 
blueslow skrev:
2347592 Det tar bort insekterna från hojjen om man kör i regn även om den blir skitig och du utveckals av att köra i regn.

Tycker synd om dig, för det förtar hojkänslan.

Jag vill inte utveckals jag vill njuta *tjurar*
 
Hej hej! jag funderar på att skaffa en er6-n i höst nu när jag kan byta upp mig och ta det stora steget från 125:a till mellanklassmc. jag vill veta om det är någon som strypt ner den till 25 kw och om det går lätt att plocka bort strypningen och sätta dit den igen vid besiktningen och/eller dylikt?
Mvh Johan
 
Johise511 skrev:
2348529 Hej hej! jag funderar på att skaffa en er6-n i höst nu när jag kan byta upp mig och ta det stora steget från 125:a till mellanklassmc. jag vill veta om det är någon som strypt ner den till 25 kw och om det går lätt att plocka bort strypningen och sätta dit den igen vid besiktningen och/eller dylikt?
Mvh Johan

strypnigssats finns på internet på johansmc eller nåt. eller så kan du be dom strypa den när du köper den.

att ta bort den kan inte ta mer än max 30 minuter skulle jag tro
 
Johise511 skrev:
2348529 Hej hej! jag funderar på att skaffa en er6-n i höst nu när jag kan byta upp mig och ta det stora steget från 125:a till mellanklassmc. jag vill veta om det är någon som strypt ner den till 25 kw och om det går lätt att plocka bort strypningen och sätta dit den igen vid besiktningen och/eller dylikt?
Mvh Johan
Köpte min strypt. Tokdyrt har jag för mig.
För att ta bort strypningen jag hade behövdes endast en mejsel med torxbits. (Skruv spärrade gasen.)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top