ER6-N 09 - Plötsligt ingen ström..

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Skåne westcoast
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Hejsan,

Jag körde min hoj på Onsdagen utan några som helst problem, startade direkt som alltid liksom. Inga som helst problem. :)

På måndagen skulle jag ta den till jobbet(den har stått ute i trädgården hela tiden, ett monsunregn slogner i Söndags…), noll ström på batteriet.. inte ens lite, som om någon har snott batteriet.. men nä den fanns där..:tummenupp

Det är uppenbart något som har dragit slut på batteriet, jag har dock inga extra utrustningar…

Någon som har varit med om detta eller har någon aning? :va

Nu står hojen på laddning, ska felsöka i kväll…

/Andy
 
Huvudbrytaren avslagen?
Kortslutning över batteripolerna pga fukt?

Två snabba tankar om allt annat är som det alltid varit.
 
Har du inte kapell över hojen
är min erfarenhet (från Suzuki SV650S)
att det kan behövas att hojen både torkar upp under kapell + sol
och att batteriet måste laddas innan motorn går igång igen
efter hojen stått ute oskyddad i regn.
(För mig var det 8 timmars körning i regn + hojen parkerad 16 timmar i regn)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top