ER6 eller XJ6?

Haha får tacka för svaret i alla fall! är det någon annan som har utförligare åsikter om valet mellan dessa två modeller?:hej
 
Mest hoj för pengarna, kontra modell och pris så är Huysung oslagbart då du kan få en "ny" 09/10 för runt 30K. Sen om man vill köra en sådan hoj så...

Skulle inte rekommendera det. Har en själv och även om jag kan säga att det är en hyfsat trevlig hoj så är den väldigt spröd i nämnda motorcyklar.

Både ER6 och XJ6 kan man köra som om man hatar dem dagarna igenom. Lovar dej att Hyosungen kommer trilla sönder med alla möjliga problem.

Största problemet med Hyosung jag har upplevt är att det känns som hojen är tillverkad i återvunnet matrial och kommer rosta och tittar du surt på en skruv kommer du få gängorna i handen :fakta

Fördelarna som du säger är dock priset och kostar knappt något att försäkra plus ser jävligt tuffa ut.
 
Haha får tacka för svaret i alla fall! är det någon annan som har utförligare åsikter om valet mellan dessa två modeller?:hej

Personligen tycker jag XJ6 ser lite bättre ut om du har de fysiska måtten att passa in på den.

ER6 är annars en lite bättre hoj med ett betydligt bättre mellanregister vilket får den att kännas bra mycket piggare.

Personligen hade jag nog inte valt någon av dem när du har en GSX 600f. Hade nog tyckt att det hade varit dax att ta ett steg upp i lite mer fullvuxna maskiner. Sätt ribban på 850cc och sen tänk efter lite vad du är ute efter. Du verka ju inte jaga effekt efter de två modeller du fråga om så se vad för V2 eller vridstarka Rad4 du har att välja mellan.
 
Personligen tycker jag XJ6 ser lite bättre ut om du har de fysiska måtten att passa in på den.

ER6 är annars en lite bättre hoj med ett betydligt bättre mellanregister vilket får den att kännas bra mycket piggare.

Personligen hade jag nog inte valt någon av dem när du har en GSX 600f. Hade nog tyckt att det hade varit dax att ta ett steg upp i lite mer fullvuxna maskiner. Sätt ribban på 850cc och sen tänk efter lite vad du är ute efter. Du verka ju inte jaga effekt efter de två modeller du fråga om så se vad för V2 eller vridstarka Rad4 du har att välja mellan.


Tack för ett utförligt inlägg! Kanske glömde nämna att det är inte jag som ska ha hojen utan det är till min bror. Tanken är att köpa en streethoj som går att köra på a2. Därför faller GSX:en bort, visst den funkar också att köra på a2 men tanken är en street samt en modernare hoj med ABS.

Visst xj6an har utseendet men er6an från 2012 och uppåt är heller inte helt fel samt att det känns som om det är en mycket roligare(piggare) hoj att köra!:rock
 
Er 6 är är den klart bästa hojen om du skall köra A2. ( på ett korrekt sätt). Twinnen är nog den hojen som har mest " känsla" kvar efter strypningen.
 
Jag säger Yamaha MT-07 ^^
Mycket hoj för pengar. Roligare att köra än ER-6 eller XJ6 tycker jag.
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top