ER-6n mot Hyosung Comet GT650?

vågavägrakåpa

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Dalby
Hoj
VX 800 -91, TRX850 -96 (såld)
Återfallsknutte som behöver lite tips och råd!
ER-6n mot Hyosung Comet GT650? Är de jämförbara körmässigt, komfort, prestanda m.m. Har någon gjort en jämförelse/test, inte bara på pappret utan på gatan? Prisskillnaden har jag redan noterat, 45K för en sprillans ny Hyosung 2006 mot 58K för en ER-6n 2006! Är ER-6an värd 13K mer?
 
vågavägrakåpa skrev:
2510392 Återfallsknutte som behöver lite tips och råd!
ER-6n mot Hyosung Comet GT650? Är de jämförbara körmässigt, komfort, prestanda m.m. Har någon gjort en jämförelse/test, inte bara på pappret utan på gatan? Prisskillnaden har jag redan noterat, 45K för en sprillans ny Hyosung 2006 mot 58K för en ER-6n 2006! Är ER-6an värd 13K mer?

Jag hade satsat på en ER-6!! Provade en hoysung och den kändes inte trygg... :)
ER-6an har ju fått bra recensioner
 
vågavägrakåpa skrev:
2510392 Återfallsknutte som behöver lite tips och råd!
ER-6n mot Hyosung Comet GT650? Är de jämförbara körmässigt, komfort, prestanda m.m. Har någon gjort en jämförelse/test, inte bara på pappret utan på gatan? Prisskillnaden har jag redan noterat, 45K för en sprillans ny Hyosung 2006 mot 58K för en ER-6n 2006! Är ER-6an värd 13K mer?

Både jag o min polare har Hyosungen, tycker den är trygg iaf, verkligen mycket hoj för pengarna. Har inte personligen kört er-6 men vad jag hört så ska dom prestera ungefär lika. 13 K kan man göra mycket för!!!
 
Eller så lägger du till 5,000 och får en Yamaha FZ6-n. Dubbelt så många cylindrar, dubbelt så snygg...
 
Nu kommer alla tro att jag är partisk för att jag har en er-6n vilket jag inte är men har kört Hyosungen en del oxå o de enda jag kan säga till fördel för Hyosungen är att den kanske är lite piggare men annars skulle jag vilja säga att allt är bättre på er-6:an. men det lättaste är väl att prova båda o bilda en egen uppfattning.
 
Vad jag hört har hyosung en stålram som gärna rostar?
SV650 motorn är trevlig iaf!
 
-PLM- skrev:
2617369 Vad jag hört har hyosung en stålram som gärna rostar?
SV650 motorn är trevlig iaf!
snart kommer nån o skriker att de inte är en sv motor :D
 
nya kommande koreanen
 

Bifogat

  • Hyosung_comet_650_07.jpg
    Hyosung_comet_650_07.jpg
    64.6 KB · Visningar: 737
ozeo skrev:
2617376 snart kommer nån o skriker att de inte är en sv motor :D

Behöver ju inte skrika om det men det kan ju
vara bra att veta.
Vad jag vet så passar inte en del raktöver mellan
SV och huosang men de ser ju väldans lika ut exteriört!
 
R2 skrev:
2617382 nya kommande koreanen

Var ju riktigt snygg!
De borde betala förstås betala licens- o copyrightpengar till såväl Suzuki o Ducati för den snygga ramen - kombinationen av fackverk och den centrala alu-plattan ser kompetent ut...
 
En arbetspolare köpte Hyosung (dock glidaren). Efter 2 v började det dyka upp rost härodär.
När han efter 1 mån inkörning började gasa hände ingenting, hästarna verkade vara
nån annanstans. Sen provkörde han Kawan och upptäckte vissa skillnader :D

Sålde tillbaka Hyosung m 20.000:- i förlust och köpte Kawan fr samma handlare.
/u
 
En Hyosung är nästan osäljbar, så ekonomin med den typen av hojar faller pga detta.
 
Du kan inte mena att du tvivlar...
Har redan sett ett par st skräckexempel på hyosunger som vill ha hela ramarna blästrade och omlackerade.

ER6= Riktigt trevlig hoj.

13000kr är inget om du tittar på andrahandsvärdet.
Kawan verkar inte sjunka just ngt, medans hyosungerna faller som satan fast dom redan är så billiga.
Inget gott tecken.
 
Jag är på jakt efter en '03> SV650. Eftersom man inte har allt för mycket pengar har man såklart sneglat på GT650:n. Provkörde en GT650 utrustad med slip-on och herrejävlar vad den lät fint. Riktigt lättmanövrerad också, så man blev smått förälskad direkt. Men efter lite undersökningar på nätet så är jag tveksam om man verkligen ska ha en. Motorhaverier, rost och kasst andrahandsvärde :(
 
Ringo skrev:
2617754 Jag är på jakt efter en '03> SV650. Eftersom man inte har allt för mycket pengar har man såklart sneglat på GT650:n. Provkörde en GT650 utrustad med slip-on och herrejävlar vad den lät fint. Riktigt lättmanövrerad också, så man blev smått förälskad direkt. Men efter lite undersökningar på nätet så är jag tveksam om man verkligen ska ha en. Motorhaverier, rost och kasst andrahandsvärde :(

Har numera testat både Hyosungen och Er6an och följande har jag att säga om de bägge:

Hyosungen låter underbart med det slipon som satt på testjojen och vilka feta förgasarsmällar det blev vid gasavslag!!! motorn låter och går riktigt friskt vid fullt gaspådrag, men vid jämn fart i 50 och 70 var det en pina, den ryckte och hackade, kan dock bero på att den inte var injusterad efter sliponbytet, men det var ju trots allt en testhoj från firma, så den borde varit insällld ordentligt kan man tycka! Frambromsen var inte heller något vidare, lite oprecis och den låg även emot, gnisslade och lät. Annrs var den riktigt kul. Sen vet man ju inte om mótorn håller 1000 mil ellermer och jag vet heller ingen hoj som gått så mycket så köpet känns aningen riskfyllt.... men jag gillade den!

ER6an fick mig att känna "vill ha!"....den är otroligt smidig, rapp och pigg i motorn, men den går också lite ryckigt i jämn fart i 50 och 70 (Leo vince satt på). Kanske går den här typen av "lite hårdare trimmade" twinnar lite ryckigt? jag har inte märkt det speciellt mycket på några av de andra 8 twinnar jag haft i mitt liv. I vilket fall gillade jag den starkt och kommer tids nog att köpa en ER6a. Enligt mitt tycke en perfekt "lagomhoj" som även är jäkligt fin att se på, åtminstone den gula och orange och eventuellt den svarta, men jag kan som vissa andra inte riktigt förstå varför ramen ska vara guldfärgad eller "bordellvinröd" som den är på den silvriga.

Förresten... Man kan få en ER6 -06 med 500 mil för kring 40K i Tyskland, kanske man ska ta sig en tur ner???
 
Hyosung-cometen tyckte jag om att köra. Men det blev en Fazer istället, för maxlasten på koreanen var bara 75 kilo, och då innebär det att jag inte får köra den, för föraren ingår väl i lasten när det gäller hojar?!? Hursomhelst hade Fazern 100 kilo mer last till godo... och är man tourer med tant så är man.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top