er-6n eller fz6 n?

ohoj

King Diamond
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
bt1100 bulldog
hej någon som har erfarenhet av dessa hojar och kan berätta för o nackdelar med dom,funderar på vilken som e smartast köp.:va ..tack på förhand

ingen som råkat köra någon av dom som kan rekomendera den ena före den andra?:gnissla

ska göra det,men man hinner typ inte avgöra så mycke på en lite provkörning ju,tänkte att här fanns sveriges i särklass största expertis som hade erfarenhet ju..:va

Frågn är vad du prioriterar.. "Sporthojigast" är väl fz6-n men "smartast" är väl er-6 som är mycket hoj för lite pengar...

Smaksak, jag föredrar Yamahan. Snyggare och jag sitter bättre på den. Båda är dock fina cyklar.

ska göra det,men man hinner typ inte avgöra så mycke på en lite provkörning ju,tänkte att här fanns sveriges i särklass största expertis som hade erfarenhet ju..:va

Alla tycker vi olika. Är det någon som har en er6 så kommer den person antagligen propagera för den. Samma sak med en person som har en fz6.

Lite OT men varför inte SV650S?? Snyggare,låter bättre och mysig att köra. Tips från en nyligen twinfrälst.

Frågn är vad du prioriterar.. "Sporthojigast" är väl fz6-n men "smartast" är väl er-6 som är mycket hoj för lite pengar...

jag vill nog ha de lite smartare valet,typ med billigare försäkring o mycke hoj för pengarna,men samtidigt får de ju inte bli tråkigt,..lutar nog åt re-6 tror jag..så blir övriga familj mindre irriterade oxå:tungan

Lite OT men varför inte SV650S?? Snyggare,låter bättre och mysig att köra. Tips från en nyligen twinfrälst.

har känt lite på en sv men tyckte den va så mjuk i framfjädringen typ,annars twin coolt,de håller jag med om

Last edited:
Jag kör en ER 6 N som är väldigt trevlig att köra på mindre kurviga vägar och i stan. Den är smidig (känns nästan som en stor moppe). Motorn drar fint från 3000 - 4000 varv upp till 11000 varv. Det är twin.
Sedan finns även Honda Hornet 600 som ett fint alternativ till FZ 6 .
Hornet kan du märkesförsäkra genom IF till bra pris.

Last edited:
Jag kör en ER 6 N som är väldigt trevlig att köra på mindre kurviga vägar och i stan. Den är smidig (känns nästan som en stor moppe). Motorn drar fint från 3000 - 4000 varv upp till 11000 varv. Det är twin.
Sedan finns även Honda Hornet 600 som ett fint alternativ till FZ 6 .

både hornet o fz6 finns ju med en 100 hästars men hade tänkt mig lite färre hästkrafter,men ändå fler än dom 46 jag har idag,de ska va billigt ganska billigt o äga,men ändå typ kul...jag vet att de e en svår ekvation..:näsblod

de ska va billigt ganska billigt o äga,men ändå typ kul...jag vet att de e en svår ekvation..:näsblod

Då är det ER-6 du ska ha. Svårare än så är det inte. Det är en som sagt väldigt mycket kul för pengarna och billig att försäkra.

Eller varför inte någon av de andra tillverkarnas 600?
Hondan e ju populär.
Eller varför en rad3:a, jag kan bara tala gott om triumph:en, för var den i särklass billigast att försäkra.

Beggad ducati 620 kanske?
Det finns en fz tråd om du vill läsa mer om den modellen samt även en för er6 så
det är bara till att plöja. Finns för och nackdelar med alla hojar.

ingen som råkat köra någon av dom som kan rekomendera den ena före den andra?:gnissla

Varför inte Street Triple?
http://www.johansmc.se/StreetTriple.htm

Ovanlig och med mos i motorn. Billig att försäkra: http://www.johansmc.se/Forsakring.htm

Jag valde mellan Hornet och FZ6. Blev en hornet pga mycket bättre känsla i hojen. FZ6:an kändes klumpig.

ER-6N ser tyvärr ut som om den är söndersparkad. Hade helt klart valt F versionen med ABS idag - den är grymt snygg! Riktigt skön hoj men har en del irriterande vibrationer. Ska du gå på billigt och bra så är det nog ER-6 som gäller.

Jag valde mellan ER6-N,FZ6 och Hornet. Blev en Hornet tillslut. Provade er-6n först, det är en riktigt trevlig maskin men går betydligt sämre än dom andra två. Men den är riktigt lätthanterlig!

Horneten kan man försäkra billigt hos if!

Ryktet går att en större ansiktslyftning är på gång för er6:an nästa årsmodell. Den ska bli mer som z750´n i stuket.

-Jag har haft Er6-n och har bara gott att säga om den. Kan tillägga att den är hyfsat "lätt & billig" trimmad om man vill ha lite mer klös. 100-tals styling grejer om man inte är nöjd med utseendet.

De går och ha riktigt skoj med er6:an :tummenupp

wheela.jpg

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!