Er-6 F!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Surfade runt lite på bikepics och hittade bilder på 2006:or. Mycket var gamla nyheter men en modell som fick mig att höja på ögonbrynen var Kawasaki Er-6 F.

kawasaki-er6f-06-bikepics-425094.jpg

LÄNK HÄR!

Trots att fronten var snygg tycker jag att något känns "fel" med den. Allt som gjorde Er-6an till en ball streetfighter har gjort touring versionen till fjollig sporthoj. :fatta!

Verkar vara en hel del här på SH som funderar på en Er-6 till våren, kan detta vara något?

P.S Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare, har sökt med utan resultat. Om så dock är fallet tar jag inte illa upp om en moderator deletar detta inlägg.

Den va faktiskt rätt snygg ser trevlig ut kan kanske va en bra sporthoj att börja med?

den behöver högre bak :7peta ser bättre ut på den nakna..
var o kika på den häromdagen..fy faen vads liten den är :3freak
den är nog behändig..
för mig som e 190 lång kändes den som en skala 1:1,5 ungefär :)

Jag tycker den är lite fulsnygg, går inte att bestämma sig... skulle vara kul att provköra

er-6f2.jpg

Gjorde en liten snabb photoshopning... själv tycker jag att det gör enormt mycket när man plockar bort nummerplåten/hållaren... baken ser högre ut.

Den blev inte så dum med lite modifikation tycker jag :)

Last edited:
Ta bort den "limpsadeln"... blixtfort!
Annars såg cykeln riktigt trevlig ut!

För mej som inte kan ngt om kawa, vad e det för motor?

En liten vidareutveckling. "limpsadeln" är "borta", det var ganska svårt att få det se bra ut, går ju att få mkt bättre men det får duga. Blinkers fram borta.

Edit: Lägre ruta

er-6f3.jpg

Last edited:
Jag tycker den är riktigt snygg. Fast den grå/silvriga är snyggare!

Dock så ser svingen lite klen ut och jag tycker att dämparen på höger sida förstärker intrycket av en svag bakända. Vad tycker ni andra?

Den skall tydligen vara väldigt smal också.

finns från 59900kr

Verkar finnas från 59900kr ny, bra pris tycker jag. O den ligger iaf. nu riktigt bra i försäkringskostnad. Ska vara 72hk i den om jag minns rätt....

Jag skulle få betala 4595:- för en helförsäkring helår hos Bilsport-MC för en ny -06!

//Daniel

frikie skrev:
Verkar finnas från 59900kr ny, bra pris tycker jag. O den ligger iaf. nu riktigt bra i försäkringskostnad. Ska vara 72hk i den om jag minns rätt....

Jag skulle få betala 4595:- för en helförsäkring helår hos Bilsport-MC för en ny -06!

//Daniel

Nä, inte F-modellen. Den kostar en bit över 70 tusen.
N-modellen kostar mycket riktigt 59900.

Jag betalar 2700 för halvförsäkring på bilsport. Kawasaki betalar vagnskadedelen i ett år.

.

mjukis skrev:
Ta bort den "limpsadeln"... blixtfort!
Annars såg cykeln riktigt trevlig ut!

För mej som inte kan ngt om kawa, vad e det för motor?

Samma motor (modifierad?) som i EN-5 som i sin tur var från GPZ 500 och den motorn var väl en halv GPZ 900? Tror förövrigt att jag sett dom ute för 59´ jag ochså, det var någon drive...

mickelin skrev:
Samma motor (modifierad?) som i EN-5

Nä, det ska vara en helt nyutvecklad motor, enligt kawasakis sida.

Priset kanske är sänkt på f:en då, men det är ju bara bra!

Gustav1 skrev:
Nä, det ska vara en helt nyutvecklad motor, enligt kawasakis sida.

Priset kanske är sänkt på f:en då, men det är ju bara bra!

Jag läste om den i engelska "Superbike" idag och då stod motorhistoriken där, jag tyckte det lät rimligt.
Prisuppgiften tog jag från annons i "Bike". I vilket fall, jag tror det är en bra hoj för det priset, oavsett varifrån motorn har sitt ursprung.

Jag tycker det ser lite muppigt ut med det styret och kåpa. Ska det vara kåpa så ska det vara clip-on. Men annars är den ju fin. Ser ut som en snyggare version av BMWn med låg kåpa :hihi

mickelin skrev:
Jag läste om den i engelska "Superbike" idag och då stod motorhistoriken där, jag tyckte det lät rimligt.
Prisuppgiften tog jag från annons i "Bike". I vilket fall, jag tror det är en bra hoj för det priset, oavsett varifrån motorn har sitt ursprung.

Var då? Kawa säger själva 74 900, eller gjorde iaf på mässan... Iofs, Bikstop säljer dem ju för 64 900 enligt hemsidan... :tummenupp

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda