Enstånka design.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Min Suzuki XF 650 ska få påhälsning av rondelen i vinter tänkte jag. Efter 2 timmar i kladd-mjukvaran "paint" så tänkte jag höra vad Ni tycker...

Bifogat

• xf650 paint_version.JPG
    xf650 paint_version.JPG
    24.5 KB · Visningar: 386
  • XF650_orginal.jpg
    XF650_orginal.jpg
    41.4 KB · Visningar: 257
Last edited:
Fronten måste va större eller längre fram, annars ser det väl helt okay ut :tummenupp

Problemet är att du inte kommit tillrätta med stuket utan bara plockat bort saker ifrån hojen.

Upp med rumpan på den.

Araikaj skrev:
Min Suzuki XF 650 ska få påhälsning av rondelen i vinter tänkte jag. Efter 2 timmar i kladd-mjukvaran "paint" så tänkte jag höra vad Ni tycker...

Blev inte vackert...

Araikaj skrev:
Spara bilden/bilderna som JPEG eller GIF-bilder istället så att alla kan se dem, alla har inte Microsoft Word installerat.

Tänkte väl först o främst att den skulle jämföras med orginalutförandet:-) Jag vet att modellen inte är någon VOR 503 eller nått annat grymt, utan försöker bara få den lite coolare...

Last edited:
Araikaj skrev:
Tänkte väl först o främst att den skulle jämföras med orginalutförandet:-) Jag vet att modellen inte är någon VOR 503 eller nått annat grymt, utan förösker bara få den lite coolare...

Kolla på hur tex en VOR ser ut.

Vilka linjer har den ?

Kolla på aprillian tex den har en tydlig V form,kolla också hur rak den är på ovansidan.

Leta efter sådan linjer på den hojen DU gillar och se om det går att fixa till det.

Bildexempel:

Bifogat

• aprilia_sxv v.jpg
    aprilia_sxv v.jpg
    61.3 KB · Visningar: 139
Araikaj skrev:

skulle vilja att pipan pekar uppåt och nåt coolare framtill
annars ser det grymt fett ut :yoparty

Intressant fälg-val! Vart hittar man såna? Helt custom, eller över disk?

/J

Tack för all respons! Mest sågningar men det tar jag. Försökte göra en realistisk version med tanke på utgångsmatrialet men det går att göra klart bättreo nogrannare. Särskilt fronten o vinkeln på burken som många kommenterat.

Fälgarna är streckstorlek nr. 2 i "paint" så det är bara att rita på. :tummenupp

Nja... Behåll ekerfäljarna fast 17" / 17", större framkåpa typ KTM Duke stuk, vinkla upp puffran,lite längre stänkare bak, väck med framstänkarn och dit med en högre upp och på med ett crossstyre :tummenupp

Arctic#1 skrev:
Hmm bra at veta nu nar T-rød børjat saljas i Norge....
:tungan

Hmm T-röd? smaken man inte minns :va :fyllisar

De här tycker jag är ganska sköna:

Bifogat

• xf650 paint_version.JPG
    xf650 paint_version.JPG
    18.3 KB · Visningar: 65
  • XF650_special.JPG
    XF650_special.JPG
    19.3 KB · Visningar: 56
Last edited:
Nyheter