Ensamkörning

Gasar du när du kör ensam?

• Antal röstningar
    0

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Gasar du satan när du är själv och tänker man på konsekvenserna om man flyger ut i skogen och bryter massor och inte syns från vägen.

Jag kör så jag tycker det är roligt och som vägen samt "avåkningszonerna" tillåter. Är rätt feg på allmän väg så jag tar det nog lugnare än vad jag tror själv... :hihi

Jag kör nästan alltid ensam, det går oftast alldeles för sakta när man är flera som skall hålla ihop... Kanske är det fel hojkompisar jag har :rolleyes:

Tänker däremot ibland på vad som skulle kunna hända om man brakar ut i skogen och blir liggande någonstans utom synhåll. Försöker alltid ha mobilen lätt tillgänglig åtminstonde.

zopilote skrev:
2431229 Tänker däremot ibland på vad som skulle kunna hända om man brakar ut i skogen och blir liggande någonstans utom synhåll. Försöker alltid ha mobilen lätt tillgänglig åtminstonde.

Kör med samma falska tankar. Tar med mobilen och gasar på ibland... så jädra dumt.

Är det inte så att vissa dyrare bilar har kraschsensor som anmäler? Kanske något för mc.

Ja åkte i en s80 som larmade SOS vid krock (typ när airbagen utlöser och nått mera).

Bra tipps till den där "förbättra mc projektarbete" tråden.

Har den oturen att de flesta jag brukar åka med har arbetstider som går stick i stäv med mina så det blir en del ensamåkning.
Kör för det mesta lungt och städat, men om det kommer en passande raka med torrt och fint väglag så drar jag gärna på lite.
Är ju inte så torr bakom öronen ännu så jag tar det fjolligt sakta i kurvorna, men hellre det än att kron-klota när det inte är någon i närheten som kan ringa efter hjälp.

Jag åker oftast själv,ingen vill leka med mig,och då får man dra på lite för att torka tårarna.

Jag är inte typen som skall ha med mig en kompis för allt jag hittar på. Dock tänker jag på den risken. Är det snårigt och jävligt vid sidan av vägen och/eller lite trafik så tar jag det lugnare, och jag ser till att ha mobiltelefonen lättillgänglig. Sen kan man ju ge sig den på att det inte är täckning om det värsta händer... :rolleyes:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back