Ensam en lördagskväll!

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Är man patetisk om man sitter ensam en lördagskväll helt dyngrak när ens kompisar antingen jobbar eller har flyttat till en annan stad och pluggar?

Anledningen till att jag frågar är att jag sitter här helt ensam och har klippt en 7-8 öl nu. Majotiteten av mina riktigt bra kompisar (6 st) flyttade för att plugga förra året. Jag gjorde även lumpen förra året och då försummade jag dom polarna jag hade kvar och nu sitter jag här.
Jag har ju ett par riktigt tighta polare kvar men dom jobbar ikväll eller är på släktmiddag!
Träffade också ett av mina ex tidigare idag och hon fick mig verkligen att må dåligt. Fan vad jag känner mig nere! :(
Drar förmodligen ner på stan sen som vanligt och drar med mig nåt hem, men jag vill ha nån att verkligen tycka om.
Vad ska jag göra. Känns som allt är helt meningslöst! :(

Imon kommer jag säkert ångra att jag skrev det här men nu är jag som sagt rätt full och bryr mig inte!

Du får ut tre possitiva saker med det du gör nu.

#Du somnar lättare
#Roligt att spela bilspel i fyllan med ratt och pedaler
#Du sparar pengar om du är hemma

Själv ska jag börja jobba om 8 timmar och tjejen har influensa, vilken lördag...

Klabbe85 skrev:
Är man patetisk om man sitter ensam en lördagskväll helt dyngrak när ens kompisar antingen jobbar eller har flyttat till en annan stad och pluggar?

Anledningen till att jag frågar är att jag sitter här helt ensam och har klippt en 7-8 öl nu. Majotiteten av mina riktigt bra kompisar (6 st) flyttade för att plugga förra året. Jag gjorde även lumpen förra året och då försummade jag dom polarna jag hade kvar och nu sitter jag här.
Jag har ju ett par riktigt tighta polare kvar men dom jobbar ikväll eller är på släktmiddag!
Träffade också ett av mina ex tidigare idag och hon fick mig verkligen att må dåligt. Fan vad jag känner mig nere! :(
Drar förmodligen ner på stan sen som vanligt och drar med mig nåt hem, men jag vill ha nån att verkligen tycka om.
Vad ska jag göra. Känns som allt är helt meningslöst! :(

Imon kommer jag säkert ångra att jag skrev det här men nu är jag som sagt rätt full och bryr mig inte!

Jag sitter i nästan samma sits som dig.....Fast jag är nykter. Nästan värre :va

Typ alla mina polare är och festar hos en snubbe jag vill slita huvudet av. Resten har hemma kväll med flickvän. Själv har jag ingen tjej just nu så ja får sitta hemma och ha skit tråkigt. Just det både crmen och båten står i skåne så jag kan inte fixa något på dom. Värst av allt är att jag inte är trött så jag kan inte bara gå och sova heller.

Så nu har jag skrivigt av så nu ska jag spela något meningslöst spel och vänta på sömnen.

Alla brinner vi någon gång i livet. :brinnerup
Ibland suger livet helt enkelt. men det blir oftast ljusare. Hang in there och gör något kul imorgon. jag föreslår en skidtur. :tummenupp

Vet ungefär vad du pratar om.
Är nykter jag med. Är inne i den längsta och djupaste depressionen jag varit med om.
Över 4år.
Det är inte så jävla spännande direkt.
Jag trodde ett tag i höstas att jag lyckats ta mig ur den men det visade sig att jag hade fel.....

sEiKo skrev:
Är nykter jag med. Är inne i den längsta och djupaste depressionen jag varit med om.
Över 4år.
Jag trodde ett tag i höstas att jag lyckats ta mig ur den men det visade sig att jag hade fel.....

Zoloft?

Jobbade ikväll. Har jobbat mkt hela veckan. Sovit för lite. Sliten. Fortsätter jag såhär kommer jag snart gå i väggen. Mest tänker jag på vad jag ska göra efter 12 Juni då jag inte kommer att jobba vidare på skolan, 3 år räcker. Va fan ska man göra efter det, har ju räkningar att betala.
A ja, jag ser saker på den ljusa sidan, allt kan lösas bara om man vill. Jag vill!

Klabbe85 skrev:

Släktmiddag är väl knappast ngt de kommer att göra resten av året.

sEiKo skrev:
Över 4år.

Hoppas att den negativa skiten släpper taget om dig och att våren blir ljusare för dig.

Last edited:
flugan skrev:
Släktmiddag är väl knappast ngt de kommer att göra resten av året.

Hoppas att den negativa skiten släpper taget om dig och att våren blir ljusare för dig.
Det hoppas jag med, jag försöker mitt bästa för att inte sura ner mig och att inte börja tänka men det hjälper inte alltid så bra.
Men vad fan gör man?
Det är bara att vänta och "rida ut det"...

Livet kan kännas riktigt surt och meningslöst ibland och det blir oftast inte bättre av att sitter ensam och grubblar. Själv har jag en tendens att fundera alldeles för mkt istället för att bara släppa skiten och gå vidare. Hoppas du känner dig bättre idag... :pannkyss

Dags att starta en egen forumdel med depressionstrådar kanske?

Jag mår stundtals inte så jättebra, men har märkt att jag till viss del kan påverka mitt humör genom att följa rutiner under dagarna. Äter och sover mer eller mindre enligt schema nuförtiden. Är ofta ute och går eller på gymmet, vilket nästan alltid rensar ur skallen och man får en mer positiv syn på saker och ting. Förändringar i vardagsrutinerna kan faktiskt hjälpa till...

//A.rbetslös och ensam :4skrika

Klabbe85 skrev:

bla bla bla..bla

Äsch upp med hakan bara. Du bor i småland, var gla för det. Du är 85:a och har 5år mera till godo än vad jag har... gör något vettigt av de åren. Nästa gång du har tråkigt på fyllan.. spring ner till hembygdsparken och vält får eller något sånt... livet blir inte roligare än man gör det till.

//KaliZ

Problemet är väl just att du sitter hemma och tycker synd om dig själv.
Supa i ensamhet är inte så jävla listigt heller.

Gå ut och gå alldeles för långt i skogen när du känner dig så här igen.

Jag lider med er som mår dåligt. Men efter all skit jag fått som amatörpsykolog så kanske det är bäst att strunta i att skriva på forum som detta.

Lider också med er som tvingas till en ensamhet, många är djävligt ensamma och tiger om det.

Men träd fram gör lite såna saker som du inte brukar göra, hade själv en period i mörker för många år sedan.
Promenerade mycket, tränade, lyssnade på musik, skrev ner mina tankar etc på något sätt skulle det ur en .

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back