Har ett nätverk som består av en AP 3Com Officeconnect 11g och nätverkskort från Netgear (WGT311T) har fungerat hel fint, men nu på sistonde rasar problemen in.
1. Händer att datorn tappar kontakten med AP´n.
Det roliga är att jag kan scanna fram den, datorn har kontakt med den, men det går inte att accessa den på något sätt. Förutom att nätverkskortet och accespukten har kontakt med varandra så är det stendött.
Jag kan pinga nätverkskortet så det är inte det som är fel, för att få acces till basstationen så måste jag starta om. Funkar att surfa trådlöst med min andra dator samtidigt så det är inte AP´n som jävlas.
Har även kollat så att det inte är någon annan som har "kickat mig för att ta min platts på nätverket. 100% cleant.
Någon som kan svara på varför jag blir helt utestängd?
Chansar på drivrutinerna som är kassa, men det funkade fint förut och verkar bara komma under hög belastning (när flera saker använder sig av uppkopplinen, spelar ingen roll hur bandbreddsbelasningen är).
Det är ej heller brandväggen som stoppar.
2. Problem 2, det drygaste av dem alla, har haft helt ok signalstyrka men nu har mina
grannar skaffat sig något som verkligen stör ut mitt nätverk, har till och med störningar på kanal 3 och 11, precis att det går att surfa då.
Så då är frågan, finns det någon enkelt extra antenn man kan bygga av vanliga saker hemmifrån?
Tänkte göra något enormt och lägga under sängen så jag får trevlig motagning
Så djävulskt drygt det dära problem 2, drabbas bara när dem är hemma. Blaha.
Kanal 11 eller 3 är ju den som är minst motaglig för störningar för den delen
. Helt otroligt.
1. Händer att datorn tappar kontakten med AP´n.
Det roliga är att jag kan scanna fram den, datorn har kontakt med den, men det går inte att accessa den på något sätt. Förutom att nätverkskortet och accespukten har kontakt med varandra så är det stendött.
Jag kan pinga nätverkskortet så det är inte det som är fel, för att få acces till basstationen så måste jag starta om. Funkar att surfa trådlöst med min andra dator samtidigt så det är inte AP´n som jävlas.
Har även kollat så att det inte är någon annan som har "kickat mig för att ta min platts på nätverket. 100% cleant.
Någon som kan svara på varför jag blir helt utestängd?
Chansar på drivrutinerna som är kassa, men det funkade fint förut och verkar bara komma under hög belastning (när flera saker använder sig av uppkopplinen, spelar ingen roll hur bandbreddsbelasningen är).
Det är ej heller brandväggen som stoppar.
2. Problem 2, det drygaste av dem alla, har haft helt ok signalstyrka men nu har mina

Så då är frågan, finns det någon enkelt extra antenn man kan bygga av vanliga saker hemmifrån?
Tänkte göra något enormt och lägga under sängen så jag får trevlig motagning

Så djävulskt drygt det dära problem 2, drabbas bara när dem är hemma. Blaha.
Kanal 11 eller 3 är ju den som är minst motaglig för störningar för den delen