HEHE... ja du åkte duktigt i backen. Trodde inte du skulle hoppa upp så lätt som du gjorde...
Men det såg ut som du hade lite ont i handen när racet var slut?
btw... en liten fråga till er som tävlar. Hur mycket lägger ni per säsong? Har ni en aning om vad det rör sig om i runda slängar? Kan man finansiera en hel säsong utan sponsorer?
Lite sugen på att testa köra lite med min klump på nån bandag med SMC eller liknande, men risken är väl att man fastnar och vill köpa en riktig SMR....
jo tummen gick ur led men hoppa tillbaka igen
det går att köra tävlingar med din 640 men den kan vara lite väl svampig i fjädringen. men jag har sett 625/640/660 köra ruskigt fort. min polare kör med sin 525 exc och det funkar riktigt bra. jag har kört med min husa 650 fe. fjädringen går att ställa in relativt bra och husa o ktm har bra grundgrejjer. särskilt bak.
om du vill köra (eller vinna) open klassen så behöver du inte byta hoj. skall du slåss i S1 och S2 så behöver man nog hotta upp fjädring och fräscha däck inför varje race.
vad gäller kostnad så beror det ju på ambitionsnivå. eftersom man inte är så duktig så hänger det ju inte på om du har fetaste hojen med nya slicks varje race. jag kör ner mina däck helt enkelt.
men det är som du säger.
nu kommer det jobbiga som jag aldrig gjort. en ihopräkning av kostnader
jag brukar räkna med 2000 för varje race (anmälningsavgift, resa/soppa, mat, engångslicens, transponderhyra etc)
20L olja: 20*60: 1200
däck som gått åt hittils (1 par regndäck, ett framdäck, 3 bakdäck): 6-7000
försäkring: 2500
slitage delar: 2000
diverse delar som alltid går sönder: 2000
det går ju alltid att klippa kostnade genom att köpa begagnat etc
så en billig säsong går nog på ca 20000. då har jag inte räknat med värdeminskning och vinterns motorrenovering.
men skall man hålla på med det roligaste som finns så är det ingen kostnad alls. man gör inte så mycket annat heller för den delen så kostnaden är ganska liten när allt kommer kring