Enkla TIPS när ni gör ERA hojfilmer!

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Jag har problem att få bra ljud. Då jag har en nakenhoj är det inte möjligt att placera micken bakom vindskyddet, och alla placeringar hittills har gett vindbrus trots att jag har ordentligt puffskydd. Senaste testet med micken under sittdynan ger hittills bästa resultatet, men jag är ändå långt i från nöjd, då en hel del transmissionsljud kommer med (tror det är kedja och drev som hörs). Dessutom blir ljudet aningen burkigt med den placeringen. Vilka är era bästa lösningar?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har problem att få bra ljud. Då jag har en nakenhoj är det inte möjligt att placera micken bakom vindskyddet, och alla placeringar hittills har gett vindbrus trots att jag har ordentligt puffskydd. Senaste testet med micken under sittdynan ger hittills bästa resultatet, men jag är ändå långt i från nöjd, då en hel del transmissionsljud kommer med (tror det är kedja och drev som hörs). Dessutom blir ljudet aningen burkigt med den placeringen. Vilka är era bästa lösningar?
Ljudinspelare! Jag köpte en Zoom H1 2013 på rea. Stoppar den under cutsen, med skumgummit över micken. Tutar när jag börjat filma för att enkelt kunna synka ljud och bild sen.

https://www.cyberphoto.se/foto-vide...ionella-ljudinspelare/zoom-h1n-handy-recorder

Nyheter
KTM 890 SMT, bantest och video!

890 SMT, busig banhoj!Foto:...

Svedea bidrar med trekvarts miljon kronor till SMC

SMC är en ideell intresseor...

Sandvik, sportigt textilställ från Lindstrands!

Lindstrands Sandvik. Bik...

Bara dagar till Custom Bike Show

Du som befinner dig i en om...

Ducati Monster Iceberg White

Ducati har kompletterat fär...

KTM har presenterat 2024 års EXC-modeller

KTM har presenterat 2024 år...

Hellas Rally Raid: Dag 4

Då var sista dagen avklarad...

BMW Motorrad Press Day – Ring Knutstorp

Johan Nettebladt, Roland St...

Handelsboden jubilerar