Enkelt server os?

Jag är oduglig på Linux, vilket såklart vore optimalt i ditt fall, så jag skulle smälla på w2k. Stabilt och lättkonfat för dina behov.

Jag är oduglig på Linux, vilket såklart vore optimalt i ditt fall, så jag skulle smälla på w2k. Stabilt och lättkonfat för dina behov.

... och osäkert. Släpps ju inga patchar till Windows 2000 sedan flera år tillbaka.

Du kan köra Windows 2008 R2 Core gratis (Windows 2008 R2 Hyper-V Server). Men då blir det knöligt då nästan allt grafiskt är bortskalat.
Du får en kommandoprompt och Notepad :tummenupp

FreeNAS verkar vettigt. Server 2008 core är ju bara en marknadsföringsploj från MS för att ge intryck av att konsolen är mer kraftfull om man skippar att visa startraden och ikoner. Den startar ju fortfarande det grafiska....

Server 2008 core är ju bara en marknadsföringsploj från MS för att ge intryck av att konsolen är mer kraftfull om man skippar att visa startraden och ikoner. Den startar ju fortfarande det grafiska....
:fatta
Tja, har du inte jobbat med den så kan det säkert uppfattas så. :rolleyes

Last edited:
Mjäää :p freenas är väl en distro. Är väl freebsd i botten?

Nu är du en messerschmitt menade att det inte va ett program som krävde att man körde win eller linux eller liknande. Om det bygger på nått annat eller så har jag inte en susning om :D

Nu är du en messerschmitt menade att det inte va ett program som krävde att man körde win eller linux eller liknande. Om det bygger på nått annat eller så har jag inte en susning om :D

Kan inte hjälpa att jag är en nörd ;) men om du inte vill formatera om dina diskar så kör typ ubuntu där du har ntfs-3g från början och kan dela ut dem direkt med samba

Kan inte hjälpa att jag är en nörd ;) men om du inte vill formatera om dina diskar så kör typ ubuntu där du har ntfs-3g från början och kan dela ut dem direkt med samba

Hehe nä ok då :tungan

Testa ubuntu en gång, men linux kräver lite mer ork än jag vill ge för att få det att lira. Får bli formatera :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...