enkelsving?

Enkel sving ar coolt helt tills man måste byta lager i den...en kompis bytte på sin Honda vfr och jag tror han betalade 3-4000 for nya......en 5hundring for at byta fram OCH bak på min....

Arctic#1 skrev:
Enkel sving ar coolt helt tills man måste byta lager i den...en kompis bytte på sin Honda vfr och jag tror han betalade 3-4000 for nya......en 5hundring for at byta fram OCH bak på min....

Jo, men hur ofta bytar man svinglager? Aldrig eller mer sällan......

Enkelsving äger o kolfiber eller magnesium är det rätta virket :banana

Lilla_damen skrev:
Jag lånar din tråd lite, hur funkar det egentligen,
är det svårare att sänka en hoj med enkelsving än vanlig?

Nu har du hängt på det här forumet sen omstarten minst. Och under de två åren har du konstant frågat vilken hoj som är lägst och hur man sänker dom.
Är det inte dax att köpa ett härke och köra lite snart?
Och ja, vi vet alla hur kort du är.

Enkelsving är mest för ögats skull. Vet inte om jag kan påstå att det blir svajigare på något sätt...utan det har nog mera med stötdämparn att göra. Hur eller hur så tycker iaf jag att det är grymt snyggt.

Ett högdraget kolfiber står högst upp på min önskelista just nu iaf. Svingen måste synas mera!!! :D

//KaliZ

<UÄ> Förstår mej inte på er som tycker enkelsving är snyggt. Det stör ju symmetrin!
Nä hädanefter bestämmer jag att:
* ENKELSVING ÄR GHEY!
<UÄ>

Enkelsving möjligör en annan dragning av pipan än med vanlig sving.
/Fredde

EDIT: Glenn miller - Svingens konung

Wunder skrev:
<UÄ> Förstår mej inte på er som tycker enkelsving är snyggt. Det stör ju symmetrin!
Nä hädanefter bestämmer jag att:
* ENKELSVING ÄR GHEY!
<UÄ>

Avunsjukan visar sitt fula tryne :D :D :D

Enkelsving är snyggast :tummenupp

snygg med enkelsving..... med rätt verktyg tar det mig 1 minut att ta loss bakhjulet.

Bifogat

• 595_1.jpg
    595_1.jpg
    46.1 KB · Visningar: 172
Ja, jag bytte bakdäck på triplen idag, gick skitsmidigt. Lyfta dit hjulet, spänna, lås. Klart. :tummenupp

Förövrigt måste jag säga att Pirelli Diablo Strada 180 däck gjorde under för triplens kurvtagning!

Det är stiligt med enkelsving, men det är nog inte i närheten lika vackert som frekkes avatar. Jag blir då alldeles lyrisk. Va snackar ni om äckligt, har ni inget sinne för konst?

Ni har ju alla missat en stor poäng med enkelsving - hjulet är alltid i linje :tummenupp
Busenkelt att sträcka kedjan (i alla fall på en VFR) och man behöver inte bry sig om bakhjulet spårar eller inte :D

frekke skrev:
Man sänker väl en hoj i sadeln eller dämparen, inte svingen? :va

En del hojar bla en del kawaskaki har en slags cylindrisk justering av kedjespänning och med den kan man välja om man vill att hojen ska bli högre eller lägre beroende på hur man vrider den...

Jag tycker päron är godare än bananer.

Rött är mycket finare färg en blått.

Isländskor är mycker porrigare än Italienskor.

Symmetri är snyggare än asymmetri.

:rolleyes:

Vad är det för fel på frekkes avatar?? :confused:

Sedan har vi ju dom berömda Kardan åkarna åxå som inte ens sträcker en kedja ,, Guzzi o Bmw ,, som åxå har enkelsvingar,,.
besserwissern har uttalat sig igen :tuttar

UltraMarine skrev:
En del hojar bla en del kawaskaki har en slags cylindrisk justering av kedjespänning och med den kan man välja om man vill att hojen ska bli högre eller lägre beroende på hur man vrider den...

Ni har ju alla missat en stor poäng med enkelsving - hjulet är alltid i linje
Busenkelt att sträcka kedjan (i alla fall på en VFR) och man behöver inte bry sig om bakhjulet spårar eller inte

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park