Enkelsving till 954

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Tja!
É dé nån som vet om VFRs sving passar 954an? Har läst lite om VFRn och dé sägs att fram till 97 monterades deras svingar på ramen men därefter fästs de på motorn. Om så é fallet, tror ni svingen skulle passa?

där finns en kille här på SH som byggt ihopa en cbr med enkelsving

kan inte hans alias men sök i forumet

annars allt bra med dig?

ha det godis

Harris har byggt fireblades med enkelsving sedan 90-talet, det är dock deras egen så den är inte helt gratis men ack så snygg.

där finns en kille här på SH som byggt ihopa en cbr med enkelsving

kan inte hans alias men sök i forumet

annars allt bra med dig?

ha det godis

Dé é väl han med Hybrid bladern "10th year anniversary"?
Jo dé é kanon nu när hojen går som ett skollat ollon haha! Själv då? Sålde du 954an?!

Harris har byggt fireblades med enkelsving sedan 90-talet, det är dock deras egen så den är inte helt gratis men ack så snygg.

Fan de kosta ju fläsk!!!!

Passar inte.

954an har svingen fäst i blocket.
Det som är byggt är på urbladen.

Vad menar du med "byggt på urbladen"?
vet du om dé finns nån enkelsving som passar eller é nära så man kanske kan svetsa om dé?

Metmachex har iaf en singelsider till cbr 900. Men det kanske inte är till ngn hjälp. http://www.metmachex.net

Hittar inte till bladen, eller du syftar på firestormen? skicka länk :)

Last edited:
Hittar inte till bladen, eller du syftar på firestormen? skicka länk :)

"Kan du skicka en länk" heter det! :fatta!

Bara att klicka på singelsiders, då får du upp alla sporthojar de har enkelsving till. :D
http://www.metmachex.net/p3_9_0.htm

Alusvingen jag har på min sportster beställde jag från Metmachex. De var bra att ha och göra med, bra pris också, 8000 svenska kronor för en handgjord tigsvetsad och polerad alusving är inte illa mtp att de tillverkas i England. En månad från beställning tills dess att jag hade den hemma. De börjar tillverkningen när man lagt beställningen på många svingmodeller

Hilsen
J

Last edited:
"Kan du skicka en länk" heter det! :fatta!

Bara att klicka på singelsiders, då får du upp alla sporthojar de har enkelsving till. :D
http://www.metmachex.net/p3_9_0.htm

Alusvingen jag har på min sportster beställde jag från Metmachex. De var bra att ha och göra med, bra pris också, 8000 svenska kronor för en handgjord tigsvetsad och polerad alusving är inte illa mtp att de tillverkas i England. En månad från beställning tills dess att jag hade den hemma. De börjar tillverkningen när man lagt beställningen på många svingmodeller

Hilsen
J

Förlåt mig så jäääävla mycket då hahaha! :D
Jag hade bråttom den dagen och svara på allt snabbt. Tack så jättemycket för länken gulleponken :)
Jag ska nog beställa en sån sving till vintern. é dé endast sving? följer dé med fälg, drev, broms eller något?

Urbladen 92-99 med VFR sving funkar med lite massage.

Allt går men det gäller att ha grejjorna på plats så man gan prova...:)

Jag känner ingen svetsare och vill gärna inte ingripa på fästena. isf på svingen :)

Lågserieproduktioner från ett världsberömt chassieföretag made in England har en tendens att göra det JA.....

jag visste inte att dé va så stort :rolleyes:

é dé en VFR sving på en gammel blade? vilken årsmodell på svingen isf?

Last edited:
Förlåt mig så jäääävla mycket då hahaha! :D
Jag hade bråttom den dagen och svara på allt snabbt. Tack så jättemycket för länken gulleponken :)
Jag ska nog beställa en sån sving till vintern. é dé endast sving? följer dé med fälg, drev, broms eller något?

De brukar levera så att det är klart att montera mha den nya svingen samt återanvändning av en del saker från originalinstallationen, kedjeskydd tex. Men maila Metmachex, de svarar snabbt och har koll. DE säljer även lite porrigare kedjeskydd i eloxerad alu mm till många hojar om. Kolla hur mycket delar du kan återanvända.

De brukar levera så att det är klart att montera mha den nya svingen samt återanvändning av en del saker från originalinstallationen, kedjeskydd tex. Men maila Metmachex, de svarar snabbt och har koll. DE säljer även lite porrigare kedjeskydd i eloxerad alu mm till många hojar om. Kolla hur mycket delar du kan återanvända.

Jag tackar så mycket för hjälpen och infon :tummenupp

Kolla upp med de och fick pris på svingen och diverse kit. Tyckte först dé va rätt bra priser men sen såg jag att dé va GPB och inte dollar haha. Endast sving gick på 22 000kr. Vad var dé för hoj du köpte sving till för 8000kr?

Kolla upp med de och fick pris på svingen och diverse kit. Tyckte först dé va rätt bra priser men sen såg jag att dé va GPB och inte dollar haha. Endast sving gick på 22 000kr. Vad var dé för hoj du köpte sving till för 8000kr?

Det var till min sportster. Men det var ju en konventionell sving (ingen enkelsving) så de är ju billigare. Nåväl, då vet vi vad det kostar!

Bifogat

• Longslotted1.jpg
    Longslotted1.jpg
    14.8 KB · Visningar: 56
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...