Enkelkuts till Triumph

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Är på jakt efter en kuts till min Triumph Sprint ST 955 av årsmod -00.
Finns det någon som kan hjälpa mig lokalisera en sådan till ett sjysst pris?
Har provat ett par MC skrotar men har inte lyckats där!

HJÄLP MIG SNÄLLA!!! :huvet

Det finns ju som tillbehör i Triumphs sortiment sist jag kollade iaf, men den kanske inte har vettigt pris :va

Turebert skrev:
Är på jakt efter en kuts till min Triumph Sprint ST 955 av årsmod -00.
Finns det någon som kan hjälpa mig lokalisera en sådan till ett sjysst pris?
Har provat ett par MC skrotar men har inte lyckats där!

HJÄLP MIG SNÄLLA!!! :huvet

Lämpligt att ange vilken färg du vill ha, då Triumphs färger är snordyra att köpa annars. En ny kuts kostar under 1500kr, dessutom. Det är ju inte så farligt. Och då är den garanterat lackad i rätt kulör.

För övrigt har jag ett blåtonat Dubble-Bubble kåpglas till ST:n (aldrig monterat). Färgen bör passa utmärkt till Saphire blue. Tyckte själv att den var lite för mörk till Caspian blue. Kan ju funka som kontrast till nån annan färg oxå. Den kan du få för 300kr.

Angel1000 skrev:
En ny kuts kostar under 1500kr, dessutom. Det är ju inte så farligt. Och då är den garanterat lackad i rätt kulör.

Damn vad billigt, gissa vad Suzuki ville ha för en original till min jo 3500:- :kocko

An3Azz skrev:
Damn vad billigt, gissa vad Suzuki ville ha för en original till min jo 3500:- :kocko

Men då bör man veta att det bara är en "plastbit" som skruvas fast över passagerardelen på sadeln. Men det ser snyggt ut.

Angel1000 skrev:
Men då bör man veta att det bara är en "plastbit" som skruvas fast över passagerardelen på sadeln. Men det ser snyggt ut.

Jo jag menar att 1500 VAR billigt jämför med 3500 för en plastbit att skruva över sadeln. Japanarna kan ta betalt, tyvärr.

An3Azz skrev:
Jo jag menar att 1500 VAR billigt jämför med 3500 för en plastbit att skruva över sadeln. Japanarna kan ta betalt, tyvärr.

Ok, trodde att 3500 åtminstone var för ett "lock" som ersätter passagerarsadeln, men jag har ju inte koll på hur cykeln du pratar om är byggd. Trodde det var en sån med delad sadel.

Turebert skrev:
Hur fungerar det med frakten när man beställer från England?
Läggs det till några extra avgifter på priset?

Frakt får du betala. Kan vara dyr. Kolla innan! Moms är redan betald i England om det står att den är inräknad i priset. Tull utgår ingen då vi båda är medlemmar i EU (samma gäller momsen: EU=bra).

Själv skulle jag nog bara beställa via telefon, för då vet du att du troligen kan nå dem igen om något strular. Och det har det gjort för mig en gång, alldeles för mkt, men det löste sig då jag kunde få tag i dem på telefon.

Inte sugen på en Dubble-bubble, blåtonad, aldrig använd?
300kr, kanske lite prutbart(Nypris ca700kr)

Turebert skrev:

Räknade lite på Jack-Lilleys priser åt dig. Du kommer INTE att tjäna på att köpa en kuts därifrån! Kostar ju 1350-1400kr med dagens £-kurs, och sen tillkommer frakt. Köp i Sverige för 1500kr!

Turebert skrev:

Har beställt från dom via mail, kanon killar. Inget strul, du får svar innom ett par timmar, grejerna innom ett par dagar. Det tillkommer transportavgiften men hur stor den är blir du informerad av (beroende vad du beställer och hur lång tid du kan tänka dig att vänta på prylarna).

T509 skrev:
Har beställt från dom via mail, kanon killar. Inget strul, du får svar innom ett par timmar, grejerna innom ett par dagar. Det tillkommer transportavgiften men hur stor den är blir du informerad av (beroende vad du beställer och hur lång tid du kan tänka dig att vänta på prylarna).

Ska väl tillägga att jag inte handlat av Jack Lilley någon gång.

Har handlat av två engelska tillverkare. Den ena var grymme-bra och det funkade extremt smidigt, medan det strulade rejält med den andre, som nog hade en obefintlig kundservice-avdelning. Pratade man inte med chefen så var det nån "grunt" med kraftig engelsk arbetarklassdialekt som inte hade koll på nåt. Men jag fick ordning på allt till slut, efter många samtal...

Slutsats: Är priset rätt köper jag från England igen, men med dagens dollarkurs är det nog ännu bättre att köpa från USA, tros att tull och moms tillkommer. (Multiplicera pris och frakt med 1,3 och aktuell dollarkurs så blir det hyfsat rätt)

Angel1000 skrev:
Frakt får du betala. Kan vara dyr. Kolla innan! Moms är redan betald i England om det står att den är inräknad i priset. Tull utgår ingen då vi båda är medlemmar i EU (samma gäller momsen: EU=bra).

Själv skulle jag nog bara beställa via telefon, för då vet du att du troligen kan nå dem igen om något strular. Och det har det gjort för mig en gång, alldeles för mkt, men det löste sig då jag kunde få tag i dem på telefon.

Inte sugen på en Dubble-bubble, blåtonad, aldrig använd?
300kr, kanske lite prutbart(Nypris ca700kr)

Har du någon bild du kan skicka över. Har faktisk lite dålig koll på hur
grejerna ser ut. Min hoj är svart. Kan det passa in?

Turebert skrev:
Har du någon bild du kan skicka över. Har faktisk lite dålig koll på hur
grejerna ser ut. Min hoj är svart. Kan det passa in?

Jag har tyvärr varken bild eller digitalkamera. Den kan nog passa till svart. Den är från NWS i England och adressen hittar du nedan. Det är den blå färg som visas på sidan adressen leder till. Jag tycker att färgen stämmer rätt bra mot verkligheten.

http://www.n-w-s.com/triumph/955i-st.html

T509 skrev:

Vilka var det du beställde från då?

Angel1000 skrev:
Jag har tyvärr varken bild eller digitalkamera. Den kan nog passa till svart. Den är från NWS i England och adressen hittar du nedan. Det är den blå färg som visas på sidan adressen leder till. Jag tycker att färgen stämmer rätt bra mot verkligheten.

http://www.n-w-s.com/triumph/955i-st.html

Fräckt glas men jag tycker att ett helsvart eller rökfärgat hade passat
lite bättre i.o.m att hela hojen är svart i övrigt.
Men tack för tipset ändå!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...