Enkel metod för att kontrollera oljetryck?

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Har skaffat mej en fräsig instrumentpanel till min hoj med massa lampor å grejer i.
Grejen e att när jag fräser igång den gamle härken så lyser inte oljetryckslampan vilket jag inbillat mej att den skall göra innan man petar i en växel å pinnar iväg.

Problemet kan ju ligga i den mysiga kabelhärvan som jag gjort i samband med instalationen av det nya instrumentet.

Så nu till frågan: finns det nån enkl metod för att kontrollera att det finns oljetryck i maskineriet?

Mvh.

Oljetryckslampan brukar ska väll lysa när du har slagit på tändningen men inte startat hojen? Så fort du startat ska den slockna.:tummenupp

Som föregående talare säger, oljetryckslampan ska helst slockna direkt eller åtminstone inom nå'n sekund från start. Den ska däremot lysa med tändningen på och sovande motor.

Vad är det du vill kolla nu egentligen ? Oljetrycket eller lampan ?
Olika problem kräva understundom olika lösningar...
/u

Har ju precis samma problem ju med min thunderace, köpte en ny instrumentpanel allt funkar klockrent utom den jäkla oljelampan som inte lyser alls nu vilket den gjorde innan jag bytte intrument.
Kan ingen hälpa till och berätta hur man gör för att kolla oljetrycket och vart den jäkla givaren sitter som är kopplad till oljelampan på en thunderace.

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!