Enkel, kanske fånig fråga.....

XeCuter

E to the X
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -99
Tja alla.
Undrar följande:
Om man lackar om kåporna till en annan färg, måste man då registrera om den eller så? Tycker polisen något om detta eller är det fritt fram att lacka i vilken färg man vill?

Tacksam för alla seriösa svar :va
 
Tja alla.
Undrar följande:
Om man lackar om kåporna till en annan färg, måste man då registrera om den eller så? Tycker polisen något om detta eller är det fritt fram att lacka i vilken färg man vill?

Tacksam för alla seriösa svar :va

Bara o lacka på..
Behövs ingen registrering och harry haffa har inget att bry sig om.
 
Får man lacka i signal och självlysande färger? Har hört att man inte får det, men ja vet inte om det stämmer.
 
har hört om nån som fick böter för att de va fel färg men de kan ju va en skröna..
annars mailar du bara in regnummer, namn o personnummer till bilregistret o säger att du bytt till den o den färgen :tummenupp
 
Ändra till (flerfärg) i reggbeviset sen kan du ha ny färg varje säsong om du vill utan att någon bryr sig.
 
Får man lacka i signal och självlysande färger? Har hört att man inte får det, men ja vet inte om det stämmer.


Du får ha flourocerande färg om du vill MEN!!

Man får inte ha röd eller rödaktig för så det syns framåt och man får inte ha grön eller gul bakåt.

Det får heller inte "efterlikna utryckningsfordon eller kunna misstagas för ett sådant" står det i vår fina regelbok..

Jag bygger och tejpar upp vägarbetsfordon (bl a) och det är dom reglerna vi har på den biten..


EDIT: Tillägg och felstavning
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top