Eniros skattjakt - vinn ett halvt kilo guld!

Kom bara till uppsala där jag skulle leta efter tvillingarna och sen åka 1km västerut :(

fan då... verkar inte som det kommer nya ledtrådar förän den 7/3. :(
Ska man sitta här nere med alla goa gubbar tills dess?

Bra upplägg på reklamkampanjen minst sagt. Får hoppas det blir klurigare ju närmare slutet man kommer sen. För tänk om det slutar med nån jävla slogantävling?

Haha! jag tror jag lägger min tid på att daytrada istället....

"Om finalen

De deltagare som hittat samtliga ledtrådar ställs inför en slutlig kontrollfråga. Svaret på denna ska skickas till 118 118 via sms, enligt de instruktioner som finns i anslutning till kontrollfrågan. Samtliga korrekta svar på den slutliga kontrollfrågan som inkommer inom Tävlingsperioden kommer automatiskt att besvaras med ett bekräftelse-sms, om att svars-sms inkommit. De 9 första deltagarna som skickar in rätt svar i enlighet med ovan direktkvalificerar sig till final (”Finalist”). Förutom de 9 direktkvalificerade Finalisterna kommer Eniro även att slumpvis välja en joker bland övriga tävlingsdeltagare som sms:at in rätt svar (”Joker”), denne får också vara med i finalen med chans att vinna Skatten. Joker meddelas senast 17 mars 2010.

Finalist samt Joker meddelas via sms och efterföljande e-post till av Finalist respektive Joker angiven e-mailadress med information om Finalen.

Eftersom frågor relaterade till olika delar av Skattjakten återkommer i finalen, gäller det att vara uppmärksam under hela Tävlingens gång. Finalen kommer att spelas in en dag mellan den 15 och 21 mars 2010. Filmen kommer att visas på Webbplatsen. Filmen kan också komma att användas i andra reklam- och marknadsföringssammanhang av Eniro eller annat bolag inom Eniro koncernen. Finalister deltar via telefon, genom att ringa in svaret på varje fråga i Finalen. Den som först ringer in rätt svar vinner frågan. Närmare information härom kommer att meddelas Finalisterna via e-mail..Kan en Finalist inte deltaga via telefon vid tidpunkten för inspelningen av Finalen,, förlorar man möjligheten att delta. "

Suttit och fnulat på det där med tvillingarna en stund nu, poletten trillar aldrig ner :huvet

Tips i vit text: Mät upp 2.1km västerut (under vägbeskrivning) från platsen där du får ledtråden om tvillingarna. Lägg slutpunkten på en gata. Gå över till gatuvy och börja leta i det området.

Jag måste bara fråga er som har kommit en bit. Eftersom jag är utomlands känns det onödigt att ringa till den där lås-firman eller finns ledtråden lättare tillgängligt?

För er som inte vill veta, låt bli att markera texten som är vit.

Jag måste bara fråga er som har kommit en bit. Eftersom jag är utomlands känns det onödigt att ringa till den där lås-firman eller finns ledtråden lättare tillgängligt?

För er som inte vill veta, låt bli att markera texten som är vit.

Titta runt lite i närheten så ser du en skylt som säger vad du ska göra...

Hmm. Mannen i hatt :va

Jag är så värdelös så jag hittar inte ens var jag ska skriva in koordinaterna..

Last edited:
någon mer som lyckats knäcka koden:tungan

jag e fast vid tjuven och polisen :/
tycker jag provat sökt på allt jag ser där men ingen lycka ännu :P

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026