Englas begravning

Ska du titta? / Tittade du?

• Antal röstningar
    0
Alla hanterar väl sin sorg på olika sätt. Låt det vara så.

För övrigt så blev jag nyfiken på hur SVT skulle skildra begravningen rent formmässigt så jag gluttade fem minuter. Och det handlar knappast om några smaskvinklar på sörjande o.s.v. utan det är väldigt respektfulla bildsnitt.

/perris

Aldrig hört talas om den där Pigge. Läser inte AB, det kanske hänger ihop med det.
Pigge Werkelin var ett medialt fenomen för några år sedan vilket bland annat märktes av att han fick vara värd i P1´s Sommar. Man måste ha befunnit sig 10 månader i Swaziland för att ha missat honom.

Två perspektiv på dagens begravning:

Göran Rosenberg: fel att sända begravningen!
http://www.expressen.se/debatt/1.1144961

Siewert Öholm: rätt att sända begravningen!
http://www.expressen.se/1.1144006

...det är väldigt respektfulla bildsnitt.
Ingen diskuterar bildvinklar utan principen. :7peta

Last edited:
Pigge Werkelin var ett medialt fenomen för några år sedan vilket bland annat märktes av att han fick vara värd i P1´s Sommar. Man måste ha befunnit sig 10 månader i Swaziland för att ha missat honom.

Två perspektiv på dagens begravning:

Göran Rosenberg: fel att sända begravningen!
http://www.expressen.se/debatt/1.1144961

Siewert Öholm: rätt att sända begravningen!
http://www.expressen.se/1.1144006

Ingen diskuterar bildvinklar utan principen. :7peta
Ojo. Jag gör! Syftet och formen på TV-sändningen har stor relevans i mina ögon.

/perris

Aha. Det förklarar saken. Jag hade förmånen att få vara borta ur AB och Sosseträsket ett tag så jag slapp antagligen ens märka av fenomenet Pigge. Skönt.

SVT´s programdirektör och ansvariga för andra medier som har valt att sända begravningen menar att hela Sverige innefattas i "de sörjande". Därtill har som sagt flickans mamma aktivt jobbat för att begravningen ska sändas i TV. Herregud...

Har modern nyss förlorat sin dotter, ev käkar lugnande medel för att klara av sorgearbetet + är jagad av massmediehyenorna så kanske hon behöver hjälp och stöd av sina nära&kära för att fatta rätt beslut. Jag tror inte att sända i SVT är rätt sätt.

Last edited:
Hon vill väl samla cash till englafonden som förövrigt verkar gå till morsans firma, så jag undrar varför hon ville att den skulle sändas i tv...

Pigge och Englas mamma skulle bilda ett bra par. Två stora jävla mediakåta äckliga slampor. Fy fan!

Hon vill väl samla cash till englafonden som förövrigt verkar gå till morsans firma, så jag undrar varför hon ville att den skulle sändas i tv...

Ja, det är sannerligen tiggeri. Hoppas aset får skyffla kol.

+ är jagad av massmediehyenorna

Njah...! Nu har du väl inte riktigt rätt, va?

Last edited:

Precis vad jag skulle skriva. En jävla insamling till hennes företag och "omkostnader vid sökningen efter Engla". Folket ställde väl upp ideellt?

Finner det ytterst profitbetonat.

Tycker att nästa steg är att montera in Webkameror i krematorieugnarna.
Ps: Sänds begravningen i repris:näsblod ?

Jag tror och hoppas att folk själva klarar av att bedömma om de ska se eller inte och om insamlingen är ok eller inte. Jag är lite trött på att alltför ofta så ska vissa tala om för andra att vissa saker är fel. Folk som får betalt för att tycka åt andra är den klart mest överbetalda och onödiga gruppen i samhället. Till de och andra som talar om vad andra inte ska göra: Get a life!

Min TV går att stänga av och jag klarar lätt av att stänga av den när jag inte vill se. I detta fall var jag inte ett dugg intresserad så jag såg det inte heller. Vet inte ens när det sändes.

Är det dina nya grannar som bjuder på tofu-tårta?

Ja den där historien blir man inte klok på.
Såg killen idag i midsommargul (pastell) jacka. Vad fan betyder det? Det är inte progg, det är inte öfvre, det är inte hardcore, det är inte punk, det är inte någonting förutom efterblivet. Mer spaningsresursker krävs. Ställ upp!

Ps: Sänds begravningen i repris:näsblod ?

Förmodligen på Youtube innan kvällen är slut.

Det enda jag vill veta av nyfikenhet från den där begravningen är om hennes pappa kom för det är dubbel tragedi med de här frånvarande fäderna som inte vad media i alla fall rapporterat verkar bry sig, om än man inte vet. Bobbys pappa kom inte i alla fall kommer jag ihåg, vilket gör det hela ännu värre, i alla fall i det fallet.

Jag tycker inte att man skall racka ner på Pigge för att han visade hur HAN hanterat Tsunamin.
Vad gör det någon för ont? Läs det inte då!
Vissa vill inte dela med sig av sin sorg andra behöver få göra det. Sorgearbete är en smärta och INGEN kan bedömma hur stark någons smärta känns eller hur man "skall" hantera den.

Ang Englas begravning så var det något som fick stora delar av det svenska folket att hajja till..jakten på Egla. Sedan slutade det tragiskt och många har känslor kring det. Dom kanske sitter i sina små hem och tycker att det är en form av slut som dom får delta i? Jag tittade inte, för att jag jobbade. Vet inte om jag hade tittat annars, tror inte det.

På ett sätt tycker jag att det är generöst av familjen att låta folk se begravningen men på ett annat sätt skulle jag aldrig vilja att min dotters begravning direktsändes i TV. Visst har det ballat ur med folk som har ENGLA kepor på sig och grejer.

Tycker att man kan sända FRÅN begravningen..snuttar som visar hur många som stödjer familjen i sin kris och någon kyrkosnutt men hela begravningen är lite...overkill...

Två saker får mig att må illa i hela den här Engla-grejen.
Hennes mamma kommer på ett perfekt sätt att profitera på sin mördade dotter. Om fonden hade varit för att på något sätt hjälpa barn hade jag förstått syftet med den.
Att media driver upp det här så enormt har en hemsk nackdel: Den sjuka jäveln som dödade Engla kanske sitter och njuter av att han faktiskt är en kändis nu. Det boostar säkert hans sinnesjuka ego att se och höra om mordet oavbrutet. Sitter han redan och planerar för hur han ska överträffa den här succén med Engla?
Bara att veta att han lever och inom inte alltför många år kommer vara fri att begå nya brott är läskigt. Dessutom finns det en massa andra som är minst lika sjuka och säkert vill åstadkomma något som ger samma publicitet som krypet har fått.
Så, nej, jag tittade inte på varken Englas eller Anna Linds begravning och kommer inte se några liknande i framtiden heller.

Hennes mamma kommer på ett perfekt sätt att profitera på sin mördade dotter.

Oj, starkt statement. Är det verkligen så? Har svårt att tro det.

Bara att veta att han lever och inom inte alltför många år kommer vara fri att begå nya brott är läskigt.

Ja, men då kan du lugna dig för efter sådana brott kommer man inte ut i första taget.

*/ ?>
Back