Engine-vucum adjuster

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Hittar f.. inte justerskruven. Finns en bild i manualen med det är en detaljbild så det är lögn i h...... att se var den sitter någonstans. Någon som kan lägga upp en bättre bild eller beskriva var jag ska leta?

???

KawaZX12r skrev:
Hittar f.. inte justerskruven. Finns en bild i manualen med det är en detaljbild så det är lögn i h...... att se var den sitter någonstans. Någon som kan lägga upp en bättre bild eller beskriva var jag ska leta?

Är det verkligen ingen som har en susning?

Finns det ingen Kawa verkstad i krokarna där du kan fråga
lite snällt?
Vad gör överhuvudtaget en engine vacuum adjuster för
något :confused:

.

Last edited:
Är det inte justerskruvarna på spjällaxeln dom menar? I så fall är det ju tre stycken, och med dom justerar man ju balansen mellan undertrycken i de olika insugen på tomgång så man skulle ju kunna kalla dom "vacuum adjusters".

PacMan skrev:
Är det inte justerskruvarna på spjällaxeln dom menar? I så fall är det ju tre stycken, och med dom justerar man ju balansen mellan undertrycken i de olika insugen på tomgång så man skulle ju kunna kalla dom "vacuum adjusters".

helt rätt!!

vobbla skrev:

Det konstiga är att man refererar till EN adjuster i manualen och det finns en bild som illustrerar EN varjertliknande grej med låsmutter och justerskruv. Det dumma är att jag inte kan lokalisera var på hojen den sitter.

Men doh...

... har du inte tittat på länken jag gav dig tidigare? Finns fina sprängskisser där!
Siten är uppe nu (var nere i morse..)
451 friska sidor med bra info om ZX12

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!