Engelska lektion. Watch and learn.

Japaner och engelska är alltid roligt. :rofl Har två japanska chefer och ibland är det stört omöjligt att förstå vad de vill. Det enda att göra är att dra ett par alternativ själv så får de välja vilket som passar bäst och så får man utgå från det.

Japanska tjejer är grymt snygga. Jag veet att man inte ska generalisera och antagligen finns det fula tjejer i Japan också. Men jag menar deras utseende. De är söta. Och ofta väldigt snyggt klädda. :drool

tigrro skrev:
Japanska tjejer är grymt snygga. Jag veet att man inte ska generalisera och antagligen finns det fula tjejer i Japan också. Men jag menar deras utseende. De är söta. Och ofta väldigt snyggt klädda. :drool

du tänker på skoluniformerna eller?

tigrro skrev:

Absolut, väldigt söta o feminina.

heimdal skrev:
du tänker på skoluniformerna eller?

Nej. Men om du tar en tjej i min ålder; 21-22 år gammal. Som har bra med pengar eller en rik familj. Säg att hon bor i Tokyo också eller någon annan stor stad. Hon har ofta kläder och accesoarer som du inte sku kunna se här i Malmö. Eller i Sthlm för den delen.
Missförstå mig inte. Det finns snygga tjejer i Sverige och övriga världen. Jag tycker bara att Japan är jäkla coolt alltså. :)

Edit: Stor bokstav

tigrro skrev:

Håller med, fast dom ser väldigt unga ut samtidigt.

_Nästan_ för unga :gnissla

Sen har vi ju Pungkuk AB :gnissla

http://pung.istheshit.net/

Tyvärr har dom gjort om hemsida massor nu :(

Last edited:
Tjet skrev:
Engelsklektion, watch and learn. :gnissla

Det är väl så här de lär sig: http://www.languageguide.org/im/computer/jp/

Är inte det där en japanskalektion då? De har snuskigt med låneord för allt som införts sedan Februari 53 eller så, samtliga japaniserade.

Att beställa fast food (vast vod, för att svenskifiera på samma sätt) på japanska är lätt. Hotudoggi... hambaga... och så vidare.

Jordnötssmörmacka var det bästa jag hittade:

Pinata bata sandoitchi.

Japaner är sanslösa. :)

ft skrev:
Är inte det där en japanskalektion då? De har snuskigt med låneord för allt som införts sedan Februari 53 eller så, samtliga japaniserade.

Att beställa fast food (vast vod, för att svenskifiera på samma sätt) på japanska är lätt. Hotudoggi... hambaga... och så vidare.

Jordnötssmörmacka var det bästa jag hittade:

Pinata bata sandoitchi.

Japaner är sanslösa. :)

Det där är en japanskalektion ja...de använder låneord precis som vi, men japaniserar alla ord på ett snyggt (nåja) och regelbundet sätt...kanske något för svenskan att anamma?
Jäkligt kul me japanska låneord. Kan ta en stund innan man fattar vad fan de menar ibland... :hihi

Ringo skrev:

Haha, fan va dirty...jävligt finurligt dock!

"aawww, kawaiii"

Back