Nu har jag inte läst hela tråden, men har du provat att borra?
Är du en såndär som verkligen säger "LOL" också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte läst hela tråden, men har du provat att borra?
Är du en såndär som verkligen säger "LOL" också?
Det är inget man säger, det är något man gör.
Om man har humor dvs
![]()
Jisses... hur svårt kan det vara.Ämne, kom med nåt konkret nu pojkar o flickor, visa vad ni har för kunskaper i ämnet.
Fortsätter med lite tips på maträtter och så vidare.. Jag äter mest vanlig svenne-mat, husmanskost och så vidare. Kör enligt konceptet att så länge man äter varierat och regelbundet så behöver man inte tänka jättemycket på vad man äter.. Än så länge har jag överlevt.
Grundregel no 1: ha mycket hemma! Torrvaror och frysvaror kan man nästan inte ha för mycket av.. Av detta samt vanliga mejerivaror och lite grönsaker kan man ganska enkelt få till ett helt gäng maträtter. Har man saker hemma känns det mycket billigare, dessutom..Att behöva gå och handla varje gång man ska laga mat leder lätt till att man skippar riktig mat, och det vill vi ju undvika.
Saker som (nästan) alltid finns i min frys: köttfärs, olika sorters fisk, nån pyttipanna, potatiskroketter eller annan halvfabrikatspotatis, hamburgare och hamburgerbröd, köttbullar, kycklingfiléer, wokgrönsaker eller annan grönsaksmix....
Saker som (nästan) alltid finns på hyllorna: flera olika sorters pasta och ris, mjöl, socker, nudlar, såna där tråkiga såser, pulverpotatismos, konserver....
När jag fixar käk brukar jag utgå från att variera basen (kolhydraterna?) mellan pasta, ris, potatis, nudlar och "övrigt". Sen väljer man till kött och sen övriga pryttlar för att knyta ihop (haha det här börjar låta som ett kockprogram).
Olika saker man kan göra av..
pasta: koka, pastagratäng i ugnen
ris: vanligt ris (jag gillar jasminris bäst), risotto (arbori, lite krånligt i början men man lär sig och sen är det enkelt)
potatis: koka, potatismos, klyftpotatis (koka 5 min + stek sen), potatis i ugn (kan kombineras med andra rotfrukter eller kött), potatisgratäng
nudlar: antingen billiga studentnudlar (som jag tror innehåller jättelite energi) eller vanliga nudlar som man kan ha i wok-rätter.
övrigt: jag brukar göra paj ibland, pajskal är jätteenkelt, och likaså pizza (färdig deg finns), sen är bara att vräka på vad man gillar.
Skulle kunna rada upp väldigt många maträtter här men orkar inte.. Kanske kan ovanstående vara nån sorts inspiration till någon i alla fall![]()
Nu finns inga fler inlägg planerade från la cuisine de linnea.. Smaklig spis![]()
Jag mådde/mår precis som du beskriver Money och jag lurade också på vitaminbrist eller nåt sånt. Trots bra diet och mycket träning så var jag ändå väldigt trött. Gick till läkaren för att kolla upp mig och några vitaminer fattades inte, fysiskt var allt perfa.![]()
Läkaren trodde snarare att tröttheten berodde på en depression pga att kroppen fungerar som den ska. Hade det varit något fel på kroppen i sig så hade den antagligen lagt av under ansträngning.
Jefla skit, aldrig får man vara nöjd![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|