Endurotråden!

Leksinnet börjar kittlas, vad ska jag köpa om jag vill ha en skogshoj som jag har dubbat för väg till vardags, men skoj i spåret annars?
Vill inte behöva byta kolv efter varje körning och olja ska helst kunna vara samma under några hundra mil.

Inte heller blir det nån ny maskin.

TT350! Gammal, driftsäker, gott vrid, låg toppeffekt (lättkörd i terränglådan) och inte stöldbegärlig! Billig i inköp och försäkring!

600mils öljeintervall och 1200mil ventilspels kontroll.
Finns från ca 12tusen i skapligt skick.

I annat fall är en XR400 en bra maskin, finns fram till sent 90-tal, och kostar lite mer.
De äldre XR är oftast E-reggade men de nya såldes oftast LV-reggade.
De flesta TT såldes LV-reggade och är i annat fall E-reggade manuellt genom tiden.

Kolla mitt garage så ser du en TT. Det största haveri jag hade på den var att orginal kopplingsvajer från 1990 gick av, i övrigt kördes den ganska hårt.

Last edited:
är det ingen här som bor nära Kållered , blixås tulebo eller bohus leden ??? så fall kan ni ju skicka ett PM så kanske man kan dra ut och köra med nån ;D så tråkigt att köra själv :(
bara å skriva här lr ringa mej på 0701-179335
e alltid kör sugen:yoparty

Tack vare fotografen patrik (sputnik) så blev det några bilder idag i alla fall

FILM vill vi ha :tummenupp

Last edited:
Ahh shiet asså :P nu har jag varit ute och kört , till och börja med så startar inte crossen , får rulla igång den typ 200 meter, men går ändå inte igång,( tack så mycket min mycket dåliga kondition så jag knappt orkade röra mig efteråt) sen kickar jag så startar den på första kicken >-<... sen kör jag e nstund ... så märker jag att kopplingen har lossnat från sin plats >_< så ramla jag som fan bara för det och blöta rötter på marken .... sen ramla jag nästan typ 5 meter efter igen för rötterna är så väldigt hala :P sen åkte jag ut på min grusväg ... BROOOM BROOOOM .. älska köra cross på väg asså ;:D men...jag körde ensam...mycket tragiskt!
Over and out:tuttar

Last edited:
Leksinnet börjar kittlas, vad ska jag köpa om jag vill ha en skogshoj som jag har dubbat för väg till vardags, men skoj i spåret annars?
Vill inte behöva byta kolv efter varje körning och olja ska helst kunna vara samma under några hundra mil.

Inte heller blir det nån ny maskin.

en xr 600 kanske?? jag vet en billig:crash

rastade besten en sväng förut. sjuukt kul:) men satan va jag inte är van vid skakandet.... händerna domnade bort efter ett tag.

sen tog jag tag i trashkawan. så nu sitter motorfanskapet i ramen. behöver olja, kylvätska och en kedja sen blire halleluja:)

rastade besten en sväng förut. sjuukt kul:) men satan va jag inte är van vid skakandet.... händerna domnade bort efter ett tag.

sen tog jag tag i trashkawan. så nu sitter motorfanskapet i ramen. behöver olja, kylvätska och en kedja sen blire halleluja:)
Haha, din barnrumpa måste vänja sig lite.. :hihi

Nån som vill buurna på blixås på lördag ? och har lust att hämta mig :P? PM mig så kan vi väl bestämma nått :P

nån som vill ta en kvälls sväng haha e ju snö wrooom

Back