Endurofälgar på Ktm 660 ..

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Har ett par kompletta 18" o 21" fälgar ifrån en 525 EXC -04 på G till min 660. Behöver jag oket oxå eller funkar det med mitt originalok ??... Borde väl gå att flytta över min originalframksiva på 21" fälgen ??... Förklara för en ovetande , för o nackdelar..... :confused:

Last edited:
Folkezx9r skrev:
Har ett par kompletta 18" o 21" fälgar ifrån en 525 EXC -04 på G till min 660. Behöver jag oket oxå eller funkar det med mitt originalok ??... Borde väl gå att flytta över min originalframksiva på 21" fälgen ??... Förklara för en ovetande , för o nackdelar..... :confused:

Frågan är ju om det e så smart med 320 mm skiva i skogen :confused:

På is å grus torde det funka iaf :tummenupp

Ngn regelrätt skogskörning blir det inte tal om , utan is o grus/snövägar.... o då borde det väl funka lika bra med den stora bromsskivan ??... Problemet är väl att få dit ett ok som passar till den lilla enduroskivan... Hur har ni löst det , ni som satt på endurofälgar ?? Oket borde ju hänga i luften eftersom fästet sitter gjutet i gaffelbenet ??

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79155&page=2

Har inte hört någon som har kunnat använda nåt annat än 4-kolvs oket då SMC har 48mm gaffeln + att nedre del på gaffeln än SXC 43mm

Antingen får du göra som en del att lägga distanser så du får plats med oket MEN då kommer hjulen inte att spåra eller så gör du som han i länken att fräsa ut lite i oket så blir det ok!

Folkezx9r skrev:
Har ett par kompletta 18" o 21" fälgar ifrån en 525 EXC -04 på G till min 660.

Är du säker på att framfälgen passar! 660 -04 har ju ganska fet hjulaxel fram, (24 el 26 mm, kommer inte redigt ihåg)

Lunkan skrev:
Är du säker på att framfälgen passar! 660 -04 har ju ganska fet hjulaxel fram, (24 el 26 mm, kommer inte redigt ihåg)

Enligt vad jag har läst mig till , så ska alla sxc o exc modeller passa ifrån -03 o framåt.... Hoppas det stämmer..:-)

Folkezx9r skrev:
Enligt vad jag har läst mig till , så ska alla sxc o exc modeller passa ifrån -03 o framåt.... Hoppas det stämmer..:-)
Det stämmer, det var då dom fick 26mm axlar fram.

.

Skitbra att använda en 525 bakfälg, bara att vända på hjulet så drev och skiva sitter på rätt plats. tydligen så tror jag att man måste använda en distans i bak pga svingen ska tydligen vara bredare på motard varianterna eller?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman