Enduro

Beeny

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2011
Hoj
Yamaha wr250f
Hejsan

Har blivit riktigt biten av enduro!
Kompisen drog in mig i detta även om jag passerat 30 :)
Har aldrig kört nått dyl tidigare, men ganska van med skogen :)
Kör just nu en Yamaha 250wrf 05 som jag är ganska nöjd med men har tänkt köpa något nyare.

Tänkt mig en ktm 250 excf eller en 250 exc från 08 och frammåt.
Har ni några bra eller dåliga erfarenheter ?
Fördelar nackdelar tycker ni om 2t och 4t

Har ni någon erfarenhet om ktms nya 350 excf? Hur upplevs den?

Med vänlig hälsning, Beeny

Skulle själv säga ktm 250 sx-f för ltie mer umpff... men de är ja de.. :D

KAM i övrigt har jag inte så mycket erfarenheter av då jag själv bara ägt och kört Japanskt, testat en och annan KTM men inte under nån längre tid... Personligen gillar jag 4-takt framför 2-takt just för att slippa de hysteriska varven med 250 2-takt, ja de finns större monster två takt som är mer som 4-takt men då har de nästa FÖR mycket pulver.

Stora fördelen med 2-takt är att de är lätt mekat, eftersom du inte har lika invecklad motor som 4-taktaren men så är de ju som jag nämnde ovan lite vad man föredrar för motorkaraktär...

Finns en bra artikel i senaste numret av "OFFROAD" av Motorad där dom har en artikel där dom jämför 350 med 450:n...

Tyvärr ingen erfarenhet av 2-t, men jag trivs bra med min exc 250-f. Kraft finns och blir över. Är det riktig enduro är det 250 som gäller för de flesta skulle jag tro.

Skulle själv säga ktm 250 sx-f för ltie mer umpff... men de är ja de.. :D

KAM i övrigt har jag inte så mycket erfarenheter av då jag själv bara ägt och kört Japanskt, testat en och annan KTM men inte under nån längre tid... Personligen gillar jag 4-takt framför 2-takt just för att slippa de hysteriska varven med 250 2-takt, ja de finns större monster två takt som är mer som 4-takt men då har de nästa FÖR mycket pulver.

Stora fördelen med 2-takt är att de är lätt mekat, eftersom du inte har lika invecklad motor som 4-taktaren men så är de ju som jag nämnde ovan lite vad man föredrar för motorkaraktär...

Finns en bra artikel i senaste numret av "OFFROAD" av Motorad där dom har en artikel där dom jämför 350 med 450:n...

Problemet med SXF 250 är avsaknaden av registreringshandlingar om man är intresserad av att köra lagligt.

Hysteriska varv med en 250 2-t? I vilken värld lever du? Min 250 2-t varvar bara 8000, en SXF varvar 13000 och är död under 8000.

Ok, my bad..,. ingen bra beskrivning... bara hysterisk motorkaraktär då om man jämför med 4-takt... (ettriga 2-takts ljudet med mera)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park