Enduro spår!!

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Fiins det Endurospår ute i Revinge? Jag och en polare hade tänkt köra lite i vinter. Om ni vet var så pm:a gärna eller skriv här...tack på förväg!

mvh//zs

Zilversurfer skrev:
Fiins det Endurospår ute i Revinge? Jag och en polare hade tänkt köra lite i vinter. Om ni vet var så pm:a gärna eller skriv här...tack på förväg!

mvh//zs

Japp, det finns det. Jag kör cross för Skanörs MK och vi har ett par i klubben som ligger och sprätter där på vintern.
Jag har inte kört eftersom jag aldrig har haft någon reggad crosshoj.
Det är FMCK som håller till där.

Zilversurfer skrev:

mvh//zs

Jag lumpade på strv 103c i Revinge och vet att det finns en hel del fina spår där. Huruvida man får köra enduro/cross i dem spåren vet jag inte. Men hur som helst, om Ni kör från Revingerakan mot regementet, så finns det ett övningsspår för strv på högersidan i höjd med korsningen mot väg 104 (Revingeby). Detta spår är lite mer crossbetonat iofs, men om jag minns rätt så är det inte så tätt mellan träden...

Mvh Bookie

Ska du köra där så måste du vara medlem i FMCK, annars kommer vakten att jaga dig :) Låg som MC ordonnans där i vintras och där finns en del ganska roliga spår

Jag är med i FMCK malmö och vi har träning ca en gång i veckan under hela vintern. http://malmo.fmck.se/ där finns en bra guide hur man blir medlem.

OBS registrerad motorcykel krävs, kontrollen av cyklarna är inte jättenogrann men vi uppskattar inte falskskyltade crosscyklar som saknar lyse och har öppna avgasystem. Tänk dessutom på vad som händer om man krockar med någon/något om du kör utan trafikförsäkring.

Last edited:
Borsiin JR skrev:
Jag är med i FMCK malmö och vi har träning ca en gång i veckan under hela vintern. http://malmo.fmck.se/ där finns en bra guide hur man blir medlem.

OBS registrerad motorcykel krävs, kontrollen av cyklarna är inte jättenogrann men vi uppskattar inte falskskyltade crosscyklar som saknar lyse och har öppna avgasystem. Tänk dessutom på vad som händer om man krockar med någon/något om du kör utan trafikförsäkring.

No problems, det är en LV reggad 450 CRF. Finns det någon Nybörjarträning. Jag har f*n aldrig kört i skog & mark. Eller om man har någerlunda koll så klarar man av det? Man kan köra iväg sist:)

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
No problems, det är en LV reggad 450 CRF. Finns det någon Nybörjarträning. Jag har f*n aldrig kört i skog & mark. Eller om man har någerlunda koll så klarar man av det? Man kan köra iväg sist:)

Mvh//ZS
passa nu nyckelbenet gullet .......

Zilversurfer skrev:

Mvh//ZS

Du är välkommen ner till Skanörs MK också, vi har öppet hela vintern om
banan är körbar, om du vill känna på hojen innan du kör i skogen.
Håll koll på www.skanorsmk.se, 60:- i träningsavgift.

Mackz skrev:
Du är välkommen ner till Skanörs MK också, vi har öppet hela vintern om
banan är körbar, om du vill känna på hojen innan du kör i skogen.
Håll koll på www.skanorsmk.se, 60:- i träningsavgift.

Har kört där nere 2 gånger. Man kunde likagärna kört i en simbassäng (November-Dec 2004). Det behövdes Guldmagistern bara för att ta sig ut via depå infarten....Men det är klart att jag skall dit igen:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT