Enduro på landsväg?

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Tänkte lite på detta med Enduro´s. jag vill juh kunna köra lagligt på landsväg med denna och då krävs det strypning från 22 kW till 11 kW. Detta gör man juh genom att beställa strypningar från mc-butiken.com eller vad det var. men sedan ljudét , elen och sedan få det genom besiktningen? elen är det minsta problemet för det funktionerar juh möjligen [borde det eller?om dom nu har det villsäga] men ljudet lär juh överskrida [103 db?] gränsen på 2000 varv:D.. är det här svårare än så här eller e detta rätt?Tacksam för svar // mvh Teddy

Du vet att man inte får åka gata med enduro-reg va?!
Man får bara köra till/från träning och måste ha endurolicens, klubbmedlemskap m.m.

Omöjligt att svara på ljudet om du inte skriver vilken hoj du tänker köpa.

Trango_B skrev:
Du vet att man inte får åka gata med enduro-reg va?!
Man får bara köra till/från träning och måste ha endurolicens, klubbmedlemskap m.m.

Omöjligt att svara på ljudet om du inte skriver vilken hoj du tänker köpa.
jo han skriver ju att han vill köra "lagligt...
som jag fattar vill du ha en enduro/cross ombyggd så att du kan köra den på gatan...de flesta säger så här...köp en dt eller likn istället ...det är för dyrt o krångligt....
allt går att bes om man har pengar. men i detta fall e de för mycke pengar innan de e färdigt.
har sett en 250 2 takt(typ cross) som var laglig för gata en gång så visst går de men de e mycke jobb o få till..sen ska man helst ha papper från generalagenten att den får köras på gata o bla bla bla o s v...
om jag nu fattat din fråga rätt :rolleyes:

okay mjo du fatta helt rätt.. hmm.. får se hur det blir nudå med detta.. för jag e jäkligt sugen. aja tur att det inte finns nå poliser här då eheh ;)

är det lika med ktm:en då? men hur ligger det till med gas gas:en??

Last edited:
Om det inte finns några poliser så är det väl bara att köra? Hojen kommer i alla fall inte bli speciellt långlivad när den får gå landsväg.

BlueNinJa skrev:
okay mjo du fatta helt rätt.. hmm.. får se hur det blir nudå med detta.. för jag e jäkligt sugen. aja tur att det inte finns nå poliser här då eheh ;)

är det lika med ktm:en då? men hur ligger det till med gas gas:en??

mjo men det är juh så här att vi ska ta oss på vägarna till diverse åk ställen därför är det rätt dumt ifall sheriffen kommer =/

Jag tror att KTM125 EXC - 05 är landsvägsreggad, är inte säker dock. Har bara hört det.

Ringde faktiskt en polis idag och frågade (ledningscentralen gbg). Han sa "jag ser inga problem med att du får köra den på gatan" sa han. Detta om en e-reggad hoj...

Frågan är... om man har blinkers på en e-reggad hojj + cykeldator... om det kan funka. Jag menar, hur ofta kollar dom hela regbeviset när dom kollar hojjen ? Denne killen kollade ju bara om det var en reggad MC eller inte.

Frågan är... om man har blinkers på en e-reggad hojj + cykeldator... om det kan funka. Jag menar, hur ofta kollar dom hela regbeviset när dom kollar hojjen ? Denne killen kollade ju bara om det var en reggad MC eller inte.[/QUOTE]

Hur ofta kollar polisen om föraren är berusad?
Hur ofta kollar polisen om hojen är E-reggad?

Svar: Oftast när det hänt något och då kan det bli problem.

Men det verkar som dom måste kolla regbeviset för att se om den är e-reggad... och hur ofta ringer dom o kollar på det ?

Verkar bara som om dom kollar upp om den är försäkrad och skattad...

mr_ping skrev:
Ringde faktiskt en polis idag och frågade (ledningscentralen gbg). Han sa "jag ser inga problem med att du får köra den på gatan" sa han. Detta om en e-reggad hoj...

Frågan är... om man har blinkers på en e-reggad hojj + cykeldator... om det kan funka. Jag menar, hur ofta kollar dom hela regbeviset när dom kollar hojjen ? Denne killen kollade ju bara om det var en reggad MC eller inte.
Det är bara trafikpolisen som (möjligen) kan reglerna f e-reggning o körning.
/u

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...