Hinkas
Sege säger: KÖR!
Jag satt och diskuterade lite med sambon igår kväll och lyckades faktiskt gå henne att vilja köra lite enduro. Det verkar som hon tyckte det lät riktigt intressant. Så nu måste jag köpa två stycken hojar till våren, en åt mig och en åt henne. Det var ett tag sedan jag ägde en cross/enduro sist men jag vet i stort sätt vilken jag ska ha. WR450F är det jag går och funderar över, verkar vara lagomt med effekt och den verkar inte vara allt för tung heller. I och med att jag är rätt kort växt kan det bli problem om jag går ikull i skogen med att få igång hojen igen. Brukar få ställa den mot ett träd eller så på en hög sten när jag ska kicka igång hojen igen. Har väl inte varit någon gång som jag inte fått igång efter en liten vurpa, men man vet ju aldrig. Så jag har kikat på WR450F men jag har inte hittat någonstans om det är elstart på dom rackarna?
Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa åt sambon. Vad jag vet är att det ska vara 250 hoj (kan vara större också, kanske!) helst med elstart och ett pris på runt 30 papp. Har kikat lite på kawwa, sukka och hynda där, men inte fått fram riktigt vad som har elstart. DRZ400E har ju elstart men vet inte om den är i största laget åt henne... Hon har inte direkt någon vana av att vara i skogen och köra, och sist hon körde något tvåhjuligt (moppe....) så krockade hon och skadade käken och har fortfarande ont, 8 år senare.
Men nu jäklar ska hon upp på en två hjuling igen så kanske hon skaffar egen landsvägs hoj sedan så slipper jag skjutsa henne hela tiden
Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa åt sambon. Vad jag vet är att det ska vara 250 hoj (kan vara större också, kanske!) helst med elstart och ett pris på runt 30 papp. Har kikat lite på kawwa, sukka och hynda där, men inte fått fram riktigt vad som har elstart. DRZ400E har ju elstart men vet inte om den är i största laget åt henne... Hon har inte direkt någon vana av att vara i skogen och köra, och sist hon körde något tvåhjuligt (moppe....) så krockade hon och skadade käken och har fortfarande ont, 8 år senare.
Men nu jäklar ska hon upp på en två hjuling igen så kanske hon skaffar egen landsvägs hoj sedan så slipper jag skjutsa henne hela tiden