Endurance serie 2014

• Thread starter Thread starter BC
  • Start date Start date
Hmmm, priser för 2012, vet du priser för 2014? Och är det några speciella krav på licens/resultat, dvs kan vem som helst köra med internationell licens?

Separate payment terms /expenses for 2012

Entry fees for the racing events

The DMC is organizing 5 endurance races 2012. The entry fee amounts € 650.00, for each race till the nomination deadline, which is always Wednesdays 24 o'clock. Payment entrance at the organizer 10 days before event begin. These must be fully paid. If the payment takes place later, increased entry fee at the rate of € 700.00 is due.

Yearly entry fees for registered teams

As in the years before the DMC offers a special discount to all registered teams. The standard entry fee amounts 5 X € 650.00 for 5 races. Makes a total of € 3,250.00. With a lump – sum payment till the 15th of March, 2012 a discount of €250.00 is granted.

Single entry fees for NOT registered teams

For all participants who register till the nomination deadline of the respective event, an entry fee of €650.00 per event is due.
For all participants who register after the nomination deadline and transfer the fees thereafter, the increased entry fee amounts €700.00.

Bank account

When transferring the fees please always declare your team name and/ or own name, so that we can assign the payments.

Last edited:
Du behöver givet en senior licens och ett starpermission som finns bak på licensen.
Och sen vill dom ha ett papper som faxas till arrengören.

Jag kollar det nya reglemtet.

ÅÅÅ VA MAN SAKNAR ERF SERIEN KUL SERIE TILL VETTIGA PENGAR:gråta

Jag tror tyvärr att upplägget har ett flertal problem för att bli succe.

Det är långtråkigt för både eventuell publik och funktionärer.
Problem med reparationer på hojen när någon i teamet crashar.
Enda sättet att få långloppet populärt är att korta tiden till 2 - 2,5 timmar och tillåta att deltagarna kör sin egen hoj om så önskas.
Jag anser att man skall anordana fler normala race på klubbnivå istället. I dag anordnar varje bana ofta max ett rr sm punkt slut.
På Gelleråsen verkar det hända lite år....

CB_Tobbe: Fel på upplägget? ERF var den största klassen inom svensk rr någonsin under flera år. De flesta deltagarna var överrens om att man ville ha längre race, ej kortare. Sista säsongen gavs möjlighet att använda egen hoj, i stafettklassen. Detta var också välkommet bland teamen, dock på bekostnad av de som körde endurance på riktigt. Långtråkigt? Ja, kanske, om man inte deltar. Långlopp är ingen publiksport i detta landet, det är racing på gräsrotsnivå. För deltagarna är det allt annat än tråkigt, fråga vem som helst som kört ett race!

ÅÅÅ VA MAN SAKNAR ERF SERIEN KUL SERIE TILL VETTIGA PENGAR:gråta

Kan inte annat än att hålla med, hoppas att både vettiga träningsförutsättningar på Torpet o att ERF vaknar till liv igen. Som sagt jävligt kul för billig peng... Nåja hyfsat billigt.

Ser inte mycket publik på SM helgerna heller...
Endurance "på riktigt" som humlan säger är det roligaste jag gjort inom racing.
Hoppas det kan komma tillbaka.

ERF var svaret på min "comeback"..... skithäftigt,riktig endurance!!!! ERF Stafett/Sprint och allt va det heter...jaa jättebra men ingen Endurance i min mening...

Som alla kanske har sett blir det äntligen av! 2016 kör vi igång SEC, Svenska Endurance Cupen.

Preliminärt öppnar vi serieanmälan den 22 januari. Det blir dock inte genom TA man serieanmäler. Mer info kommer när vi öppnar serieanmälan.

Absolut!
Mer info kommer, och serieanmälan öppnar troligen i slutet av veckan. Vi väntar bara på ett kontonummer.

Eftersom att det var Endurance som överhuvudtaget fick igång tankarna på att börja tävla i mitt stackars lilla huvud kommer jag nog försöka köra det jag med. Dessutom lättare att lura med några polare att köra det, så man kan locka ner några till i rejsträsket. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT