Endurance i Februari

Mycket ny info på hemsidan.

Svar på allehanda frågor som kommit fram här i tråden!

4 bör man nog f*n vara.. Egentligen borde de tillåta fler förare per team tycker jag, det skulle förmodligen öppna för några fler att vara med. 4 förare / 24 timmar = 6 timmar per förare i racetempo.
Det tycker jag är väldigt mycket körtid..

4 bör man nog f*n vara.. Egentligen borde de tillåta fler förare per team tycker jag, det skulle förmodligen öppna för några fler att vara med. 4 förare / 24 timmar = 6 timmar per förare i racetempo.

Är väl iofs det normala med tre förare, att trycka in en extra bör räcka.
Med tanke på att det är vanliga skrotbilar så tror jag knappast ens den som vinner kommer kunna köra 4x6h utan en hel del meckpauser.

Racetempo i 5000 kronors bilar är inte så upphetsande som det låter. Tid att lyssna på nattradio lär ju finnas.....

Racetempo i 5000 kronors bilar är inte så upphetsande som det låter. Tid att lyssna på nattradio lär ju finnas.....

Har du åkt med Watz i överlastad Iveco 35.10 på nürburgring, det blir spännande när bromsarna kokar :D
Reder man ut det blir det lugnare sen ;)

Tja nu är Blondie´s Brokiga samling anmält med huvudsaklig inriktning på att knö an Don Q

Bil klar!

Har nu kommit överens med en säljare så bilfrågan är nu klar! Hoppas bara att den inte är sämre i verkligheten:-). Garanterat en vinnarbil efter preparering!

Blev förvånad när jag såg att det var fina priser till topp 3. Utlandsresa för 4 pers inkl flyg och uppehälle till vinnaren! Det är man ju inte direkt bortskämd med inom RR.

Ska ni låta några andra köra den då så den får en chans att vinna? :D :gnissla :arsele :tungan ;)

Behövs inte :-) Vi har laddat laget med en vinnare från årets bil ERF, en fd vinnare av ETAB data cup, en omeriterad herre och mig. Själv har jag en säsong i roadsport bakom mig med relativt blygsam framgång.
Vårt motto är som Ruben Xaus säger " It's win or hospital"

känns som att mottot snarare skulle vara "It´s win or scrapheap!" men vad vet jag.. :D

Vi skall bara komma överens om bil, sen anmäler vi oss också. Som en del i vår italienska satsning så skall det vara Fiat, Lancia eller Alfa..:D
Kan Jeremy Clarkson köra Lancia Beta genom afrika så borde det ju funka!

Last edited:
Har nu kommit överens med en säljare så bilfrågan är nu klar! Hoppas bara att den inte är sämre i verkligheten:-). Garanterat en vinnarbil efter preparering!

Blev förvånad när jag såg att det var fina priser till topp 3. Utlandsresa för 4 pers inkl flyg och uppehälle till vinnaren! Det är man ju inte direkt bortskämd med inom RR.
Fotvandring till Tibet?

OBSERVERA!!

Fick detta från ett Autopower forumet där det också förs diskussion om denna tävling.

Ni får passa er lite ifall ni har en SBF licens för den kan sitta löst ifall ni deltar. Sedan så är evanemanget olagligt då det inte finns någon motortävlingsförsäkring. Skulle det hända nått har man tur om man skulle få ut nått på sin personförsäknring och skulle man skada någon annan så blir det inte kul.

Undrar just om samma sak kan gälla för de som har SVEMO licens.. Någon som har kontakter kanske skulle undersöka + att det kan ju vara läge att kolla över sin olycksfallsförsäkring då SVEMO´s med stor sannolikhet inte kommer att gälla och det är ju frågan om trafikförsäkringen på bilen gäller eftersom det gäller just TÄVLING på avlyst motorbana.

OBSERVERA!!

Fick detta från ett Autopower forumet där det också förs diskussion om denna tävling.

Ni får passa er lite ifall ni har en SBF licens för den kan sitta löst ifall ni deltar. Sedan så är evanemanget olagligt då det inte finns någon motortävlingsförsäkring. Skulle det hända nått har man tur om man skulle få ut nått på sin personförsäknring och skulle man skada någon annan så blir det inte kul.

Undrar just om samma sak kan gälla för de som har SVEMO licens.. Någon som har kontakter kanske skulle undersöka + att det kan ju vara läge att kolla över sin olycksfallsförsäkring då SVEMO´s med stor sannolikhet inte kommer att gälla.

Självklart gäller INTE svemos försäkring. Detta är inget tvåhjulsevenemang. Kravet på registrerat och påställt fordon är för att det inte ska vara olagligt. Det är lika lagligt som att tävla på vägen, snabbast mellan korvmojjen och macken.
Svemolicensen kan inte rimligtvis dras in heller. De har endast makt över mc-tävlingar.

Ingen licens lär dras in.

Detta är motsvarande en vanlig bandag med reggade bilar där du kör med ditt körkort. Inte licens!

Så vida inte SBF kommer dit med ett par poliser och kräver folk på legetimation för att kolla vilka som har en sbf-licens så får vi som har dessa behålla licensen.

Bara ge dom fingret om dom kommer själva o leker poliser.

/Anders

BRA DÄR! Var inte säker på hur/om det skulle påverka "oss" men ville iallafall delge diskussionen.

Jag delar din uppfattning Webspy.. Inget ovanligt jämfört med bandag förutom just tävlingsdelen.

Däremot så tror jag en översyn av olycksfallsförsäkringen är på sin plats, speciellt eftersom de flesta har ett undantag för just tävling.. Jag vet att min via IF gäller, men med reservation om prispotten överstiger ett visst värde.

Liten Race-förbrukningskalkyl: (endast bensin)

Antal hk x 2 / 10 = liter per timme.

ex: 200hk = 200 x 2 / 10 = 40liter/timme.

Förbluffande korrekt.

(så här räknar man ut bränsleförbrukningen på kolvmotorflygplan, har använt mig av detta i många år när jag rejsat. För sugmotorer, bensin.)

//Anders

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back