Endurance däck ? Kalltryck lr Varmtryck?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Märkte att 180/55 R 17 TL DIABLO SUPERBIKE SC3 NHS 2006 har ett grymt fäste men håller inte som jag hoppats.

Tydligen ska 2007 årsmodell vara ännu grymmare fäste och sämre hållbarhet, (enl Greven rek ett kall tryck på 1,5 bak :va )

Med mitt måttliga tempo så skulle det passa med bättre hållbarhet och pruta lite på fästet.Vilka däck rekommenderas Metzeler K2 är jag inne på.

Vad har ni för erfarenheter på hållbara däck? och mäter ni trycket kallt eller varmt ?

och mäter ni trycket kallt eller varmt ?
Däcktrycket mäts på kalla däck. Utan att veta något om de specifika däcken måste jag säga att 1,5 bar låter väldigt lågt...

Vi mäter alltid trycket på varma Metzeler/Pirellis slicks. Både innan man kör ut med däckvärmartempen men även den man sen får av att köra. Väldigt känsliga för trycket och livslängden är sådär på 2007 modellen hittils.

Ja, det ska vara bizarrt lågt tryck i Pirellis bakdäck i år. Trodde inte heller riktigt på det först...

SSR NEC #20 och REC #6 kör på Bridgestones 2007 modell och dessa håller mycket över förväntan. 1,8 fram och 1,9 bak

Last edited:
SWT Racing fixar BRIDGESTONE biten både i slicks och BT002PRO!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Har 3 set 120/70-17" soft, 180/55-17" medium BT002PRO på hyllan samt får hem slicks på 1 dag om det beställes före kl 12.00!!

Välkomna!!

/Fürstenhoff.

Klart intressant jag ska prova ett set medium däck till nästa bandag 30/5återkommer.:tummenupp

Vi mäter alltid trycket på varma Metzeler/Pirellis slicks. Både innan man kör ut med däckvärmartempen men även den man sen får av att köra. Väldigt känsliga för trycket och livslängden är sådär på 2007 modellen hittils.

2,3 varmt ?

Last edited:
Tydligen finns det ett Pirelli Endurance Däck med blandningen SC4 nytt för i år.

Back