Endast trafik & garageförsäkring?

• Thread starter Thread starter TM
  • Start date Start date

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Går det att ha endast t ex trafikförsäkring tillsammans med en garageförsäkring på en påställd hoj? Dvs att stölddelen i garageförsäkringen endast gäller när din påställda hoj står inlåst hemma i ditt garage.
Jag har alltid tagit för givet att garageförsäkringar kräver att hojen skall vara avställd.

TM skrev:
Går det att ha endast t ex trafikförsäkring tillsammans med en garageförsäkring på en påställd hoj? Dvs att stölddelen i garageförsäkringen endast gäller när din påställda hoj står inlåst hemma i ditt garage.
Jag har alltid tagit för givet att garageförsäkringar kräver att hojen skall vara avställd.

NÄ!

Varför tror du det finns helförsäkring!!!!!

Garageförsäkring för mig är en halvförsäkring utan trafikförsäkringen. Stöldförsäkring med andra ord.

Vissa bolag har ju som krav att den är inlåst i garage nattetid. Kalla de vad du vill.

Men stölddelen i en halv/helförsäkring gäller ju på alla platser. Det jag avsåg var en stöldförsäkring som bara gäller i mitt garage.

TM skrev:
Men stölddelen i en halv/helförsäkring gäller ju på alla platser. Det jag avsåg var en stöldförsäkring som bara gäller i mitt garage.
Trafikförsäkring för hojen och hemförsäkring för garaget kanske?

Tror inte hemförsäkringen gäller för ett fordon.
Och försäkringsbolaget vill nog knappast ge dig dom villkoren du vill ha heller.

Du kan ju teckna en garageförsäkring som går på när du ställer av hojen(det kan man göra), sen ställer du av den varje kväll när du ställer den i garaget och ställer på den när du ska ut och köra sen.

Jättesmidigt.

Efter några veckor kommer troligtvis försärkingsbolaget ringa och undra vad du håller på med och då¨kanske de är mer villiga att förhandla om din specialvillkor. vem vet?

Killawife skrev:
Tror inte hemförsäkringen gäller för ett fordon.
Och försäkringsbolaget vill nog knappast ge dig dom villkoren du vill ha heller.

Du kan ju teckna en garageförsäkring som går på när du ställer av hojen(det kan man göra), sen ställer du av den varje kväll när du ställer den i garaget och ställer på den när du ska ut och köra sen.

Jättesmidigt.

Efter några veckor kommer troligtvis försärkingsbolaget ringa och undra vad du håller på med och då¨kanske de är mer villiga att förhandla om din specialvillkor. vem vet?
Hur fungerar det i praktiken då? Man ställer ju på per datum och inte per datum+klockslag. Om man ställer på på morgonen och ställer av på kvällen så är det väl samma sak som den har varit avställd hela dagen :confused:

Det kanske är så. Jag vet inte faktiskt. Det var bara en ide´

Jag tror att du blir tvungen att skaffa en halvföräkring om du vill ha stöldförsäkring i ditt garage.

Garageförsäkring är inte samma som stöldförsäkringen som ingår i halv/helförsäkring. Min garageförsäkring kostar 23 kr i månaden, medan stöldförsäkringen när den är påställd kostar 200 ungefär.

Dessutom så går det inte att ställa av samma dag som man ställt på.

/Pajje

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...