Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ugluk skrev:En gammal huskur mot magsjuka ska vara ingefära. Att äta. Som det är. Personligen är jag skeptisk men det påstås funka.
Den allvetande skräphögen har talat
Affe_R1 skrev:![]()
Den allvetande skräphögen har talat
![]()
![]()
![]()
Det är ett gammalt knep som jag har hört sedan barnsben (och det är lääänge sedan...JoS skrev:Jag vill se den bilmek som hittar ingefära i kylsystemet på en bil. Han lär nog tycka att ägaren är :kocko
). Har själv provat det med ungefär lika bra resultat som kylarcement.Jaha. Men vad tror han om jag stoppar kylarcement i kylaren och sedan lämnar in den till en bilmek då?JoS skrev:Det funkar säkert hur bra som helst, men om du stoppar ingefära i kylaren och sedan lämnar in bilen till en mek så lär ju han tro du är :kocko

Lucky Luke skrev:Ingefära? är det inte det Bosse Bildoktorn säger att man ska hälla i kylsystemet???
När det läcker alltså!

Vad du än häller i kylaren så lär han ju tro du är :kocko Det är du ju oxo.n'Lasse skrev:Jaha. Men vad tror han om jag stoppar kylarcement i kylaren och sedan lämnar in den till en bilmek då?![]()
Ingefära är billigare än kylarcement och funkar (förr iallafall...) enligt uppgift lika bra. Det var så jag menade.![]()

[BEELSEBUB-MODE]JoS skrev:Vad du än häller i kylaren så lär han ju tro du är :kocko Det är du ju oxo.![]()
Jag har bestämt för mig att bilmekar inte tycker om främmande (hjälp)medel i kylaren. Det är ungefär som att trycka i antipunkterings spray i bildäck som sedan däckkrängaren skall försöka få bort vid reparation. Inte populärt. Kladdigt![]()
Så då lär det inte spela någon roll vad man har hällt i den.

JoS skrev:Själva grejjen är ju att det är bara en gammal skitbil som börjar läcka ute i skogen man häller ingefära i kylaren på. Då kan man ju undra varför man överhuvudtaget har med sig ingefära i bilen, samt varför man inte byter kylare innan man måste använda jox i kylaren OM den nu är så risig.
[BEELSEBUB-MODE]
Du är dummare.![]()
[/BEELSEBUB-MODE]
JoS har en aldeles förträfflig funktion i kylaren. Det lugnar ner en orolig motor och förhindrar avgassmällar3freak). Framför allt får du ett djälva driv i bromsen.
"gammal skitbil"

JoS skrev:Min sura Mazda? Jag sålde den för en månad sedan! Nu har jag bara hojen kvar.![]()
Din bil är väl en typisk skitbil?![]()
Då har jag ju en skitbil samt en skitracebuss

Me too!Nalken skrev:Joo Lasse..
jag tänkte bara säga att jag är vaken nu!
![]()

Du har så rätt Lasse vem har inte använt Ingefära i gamla kylare med gott resultat, det kommer väl att stå i Bosse Bildoktorns klokbok såsmåningomn'Lasse skrev:Det är ett gammalt knep som jag har hört sedan barnsben (och det är lääänge sedan...). Har själv provat det med ungefär lika bra resultat som kylarcement.

|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |