Endagsförsäkring/tillfällig,försäkring,stunden?

Salongs

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
Intruder -87
Man har ju hört lite rykten om tillfälliga försäkringar, tex försäkra endast för dagen du kör och inte mer, låter ju bra om man bara tex har tid för söndagsåkning. Någon som vet något om detta?

Tips och tricks är välkomna.

ångerrätt

Du kan ju teckna bästa möjliga helårsförsäkring, sedan nyttja att du har 14 dagars ångerrätt och således endast bli fakturerad för de dagar du haft försäkringen.

Ingen vidare ärlig variant, och knappast något man kan utnyttja gång på gång hela sommaren. Men vill man snabbt hitta en försäkring för att t.ex. köra en nyköpt MC från a->b fungerar det ju ypperligt.

(Nu kommer det bli ett jävla gnäll här... bring it on. :yoparty )

Vore ju bra , men nu tar ju transportstyrelsen ut en avgift på 50kr per på/avställnings tillfälle så skall du ställa på och av 2ggr per vecka blir ju det 100kr där sen försäkring för 1dag

(Min halvförsäkring kostar lite styvt 20kr per dag så knappt värt det)

Du kan bara ställa på utan att aktivt teckna försäkring så har du ändå trafikförsäkring via TFF (Trafikförsäkringsföreningen).

Då är det bara att ställa på och av som du vill. Men räkna med dyr försäkring (trafikförsäkringsavgift) under de dagar den är påställd.

http://www.tff.se

Utnyttjar man ångerrätten betalar man ingenting, ännu bättre mao. (jag har gjort det på försäkringar till hoj 2ggr)

Det kostar inget att ställa av hojen men det kostar 50 spänn varje gång man ställer den.. så var det i måndags när jag snackade med dom iallafall..

Och den "vanliga" försäkringen som folksam har (inte året runt) den kan man ställa av/på hur mycket man vill men som sagt det kostar ynka 50 spänn varje gång man ställer på den..

:hojcbr
Ride on!!!

Vore ju bra , men nu tar ju transportstyrelsen ut en avgift på 50kr per på/avställnings tillfälle så skall du ställa på och av 2ggr per vecka blir ju det 100kr där sen försäkring för 1dag

(Min halvförsäkring kostar lite styvt 20kr per dag så knappt värt det)

Utnyttjar man ångerrätten betalar man ingenting, ännu bättre mao. (jag har gjort det på försäkringar till hoj 2ggr)

Det är inte vad folksam sa till mig när jag bytte försäkringstyp inom ångertiden. Men det vore förståss en glad överaskning om jag fick 2v försäkring gratis. :tummenupp

Time will tell

Jag gjorde en fuling häromdagen då jag behövde köra en bil som är avställd. Jag ringde försäkringsbolaget och förklarade att jag ville ha bilen försäkrad två dygn trots att den var avställd. Det var inga problem men jag var tvungen ringa dit dagen efter för att säga upp försäkringen. Vilket jag gjorde och summan var då så låg att dom inte ens skulle skicka någon faktura. Tack för det Trygg Hansa! :tummenupp

Jag tror skatten betalas för en hel månad även om jag bara har bilen påställd en endaste dag så jag chansade helt enkelt och sket i att ställa på den. Jag resonerar så att det viktigaste är att man har försäkring ifall någonting händer.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park