En ZX-10 lågsidar

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Alltid lika skoj att se hur man ska och inte ska göra.

[YOUTUBE-ID]7mmbBWw-RvI[/YOUTUBE-ID]

BKK och SHK nästa någon?

är det sjukt halt eller lyfter han bakdäcket när han klämmer fotpinnen mot backen?

eller rent av bromsar i kruvan?

Det må ju ändå vara nåt speciellt på den där kurvan, vägbanan eller vägavsnittet, finns ju hur många filmer som helst på folk som kraschar just där i låg fart...

Kollar man på högerhanden i andra halvan av klippet där det är lite inzoomat så verkar han ha lite problem att bestämma sig om det går för fort eller för sakta. Förmodligen sitter han också stel som en pinne i armarna som ger han 0 i känsla vilket gör att han blir osäker och slår av.

Sen tycks han dra höger styrhalva mot sig, men om detta är för att han tappar grepp eller om det är för att han tror man kan svänga med sånt där nerlägg är svårt att säga.

Tyngd på fel ställe tippar jag (hänger i styret). 99% av alla andra Mulholland Drive krasher har berott på det så varför inte denna?

Rätt mkt nedlägg, foten krokar i och han tappar den från pinnen och med det balansen -> dumheter i styret och pang...

Av vad jag såg var det konkreta felet att han inte hängde av och helt enkelt la hojen för mkt.

Í den farten är ju inte marginalen så stor.. :näsblod

Jag som har kört hoj endast en gång i hela mitt liv tycker det verkar som att han lutar för mycket och skrapar i fotfästet, därav far hojen iväg. Men vad vet jag som nybörjare och väldigt feg i början :)

Skrapar i fotpinnen lite, släpper gasen, tappar framhjulet?

Såg ju ut att vara original fotpinne, ej fasta, så dom borde ju ha vikt sig och inte i sig orsakat olyckan.

Här är en riktig stjärna

[YOUTUBE-ID]-huH-8Ap2uE[/YOUTUBE-ID]

Är på väg att köra av redan i 0:13, misslyckas, men ger sig fan på att köra av och lyckas några sekunder senare...

Last edited:
Skrapar i fotpinnen lite, släpper gasen, tappar framhjulet?

Såg ju ut att vara original fotpinne, ej fasta, så dom borde ju ha vikt sig och inte i sig orsakat olyckan.

Här är en riktig stjärna

[YOUTUBE-ID]-huH-8Ap2uE[/YOUTUBE-ID]

Är på väg att köra av redan i 0:13, misslyckas, men ger sig fan på att köra av och lyckas några sekunder senare...

det lustiga är att det finns typ 20 andra klipp från samma kurva där folk barkar. Måste vara något lurt.

det lustiga är att det finns typ 20 andra klipp från samma kurva där folk barkar. Måste vara något lurt.

Nja, utgår man ifrån ovanstående klipp och tar amerikaners MC-utbildning i beaktning så beror nog mer eller mindre alla olyckor på skit bakom spakarna. Folk kör helt enkelt över sin förmåga.

Håller han på köra rakt fram i diket två kurvor före han går omkull så tror jag knappast att det är vägens beskaffenhet det är fel på...

Om jag ska chippa in några småmynt - in i kurvan lite för fort, blir rädd, en handfull broms, litet framhjulssläpp, fotpinnen tar i och sedan lowsider. På klippet från sidan tyder styrutslaget på att framhjulet glider redan innan pinnen tar i.

Denna kurva verkar vara ÅF:s våta dröm och FB:s mardröm vad gäller skador. Det finns spaltkilometer skrivna om anledningen, kommer jag ihåg rätt menar många att damm och smuts på vägbanan ska vara en anledning.

Men som vanligt gäller att de flesta vurpor som filmats påvisar någon form av förarmisstag...

Mina 20 korvören.

En Noob helt klart! Sånt där går ju att rädda :gnissla...

Som någon sa: "- When You're in doubt - gas it!" :)

Last edited:
alldeles för mycket ner lägg till den låga hastigheten, hojen har ju knappt styrfart o då ramlar den av sej själv. kolla touringhojen som kommer efteråt han sitter rakt upp o kör fortare än spånet på kawan

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back