En VLC fråga.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
När jag tar en Img fil och titttar på den i datan så funkar det perfekt med Vlc,men när jag kör den ut på plasman så blir bilden konstig.Endast img filer den beter sej så här,alla andra mediaspelare funkar att kolla Img filer på plasman.Detta fenomen började efter ett grafikkorts byte ifrån 7800gtx till 7900gtx,jag antar att det är en inställning i vlc elle nåt:confused:

Exup skrev:
2491283 När jag tar en Img fil och titttar på den i datan så funkar det perfekt med Vlc,men när jag kör den ut på plasman så blir bilden konstig.Endast img filer den beter sej så här,alla andra mediaspelare funkar att kolla Img filer på plasman.Detta fenomen började efter ett grafikkorts byte ifrån 7800gtx till 7900gtx,jag antar att det är en inställning i vlc elle nåt:confused:

Kör du img-filen direkt i vlc eller via daemontools? Testade hos mig (har dock ingen plasma) och här fungerade det perfekt. Grafikkort: Asus Extreme Radeon X800XL 256Mb DDR TV-out DVI VIVO RETAIL PCI Express

jag kör direkt via Vlc,detta har funkat perfekt innan grafikkortsbytet.Lite tråkigt att använda dom andra mediaspelarna som tar img-filer då man inte kan använda menyerna på samma sätt som Vlc.Nån som vet om nån liknande spelare,som Vlc?

Exup skrev:
2492067 jag kör direkt via Vlc,detta har funkat perfekt innan grafikkortsbytet.Lite tråkigt att använda dom andra mediaspelarna som tar img-filer då man inte kan använda menyerna på samma sätt som Vlc.Nån som vet om nån liknande spelare,som Vlc?

Testa mounta img.filen i daemontools och sedan köra från den virtuella disken som du skapat.

Xyron skrev:
2492095 Testa mounta img.filen i daemontools och sedan köra från den virtuella disken som du skapat.
Gaahh!!Faan att jag inte tänkte på det,det funkar ju,har ju daemontool på datan föfaan:tummenupp Thanksman:)

Exup skrev:
2492161 Gaahh!!Faan att jag inte tänkte på det,det funkar ju,har ju daemontool på datan föfaan:tummenupp Thanksman:)

Inga problem, alltid kul att hjälpa :tummenupp
Edit: Tycker dock att som tack ska du skicka ditt 7900gtx så får du mitt 7800gt :rolleyes:

Xyron skrev:
2493025 Inga problem, alltid kul att hjälpa :tummenupp
Edit: Tycker dock att som tack ska du skicka ditt 7900gtx så får du mitt 7800gt :rolleyes:

Eller klona det så vi andra oxo kan få vars ett....*visslar*

Back