En verklig ''man''

BMW R90s skrev:

Nakcskåt! ut med packet! :machinegu :mad:
....eller nått...

hrm.. det är fördjävligt.. Alla former av kvinnofridsbrott borde ge långa kännbara straff.. Eller alla brott som vänder sig mot en person som är i någon form av "beroende relation" oavsett om det är mellan barn och en misshandlande förälder eller ett känslomässigt beroende som mellan en kvinna och en man.,..

En hjärtinfarkt har han nog gjort sig förtjänt av.. Som min gode mor brukar säga:
- vissa straffar gud med detsamma!

korvgubbe skrev:
En hjärtinfarkt har han nog gjort sig förtjänt av.. Som min gode mor brukar säga:
- vissa straffar gud med detsamma!

Din mor visste vad hon pratade om! :tummenupp

Hoppas han inte kolar bara, han måste ju få ett riktigt straff också.

När jag jobbade som kassörska på en affär i sthlm var det en utav stamkunderna som hade stulit ett x antal limpor cigaretter. Han hade lagt dem längst ner i vagnen och sedan byggt upp med mjölk ovanpå. När han blev tagen fejkade han en hjärtattack för att komma undan. Problemet var ju att både polis och ambulans kom och då är det ju svårt att ta sig därifrån...

Sen är ju frågan hur många gånger han verkligen kommit undan med cigaretter eftersom han kom och handlade varje dag...

Helvete vad sne man blir på brottsrubriceringen... "grov misshandel" vaddåå...bara för att "avsikten" inte va att mörda.

Men han hade med sig en jävla yxa för att hon inte gillade honom längre...!!! :va :gnissla Vad hade han tänkt att göra med den då... hugga upp lite ved åt henne.!!!!!!!!!!!?????????

Man blir bara så jävla otroligt matt. :rolleyes: :finger :kulspruta :död

Madhonda skrev:
Helvete vad sne man blir på brottsrubriceringen... "grov misshandel" vaddåå...bara för att "avsikten" inte va att mörda.

Men han hade med sig en jävla yxa för att hon inte gillade honom längre...!!! :va :gnissla Vad hade han tänkt att göra med den då... hugga upp lite ved åt henne.!!!!!!!!!!!?????????

Man blir bara så jävla otroligt matt. :rolleyes: :finger :kulspruta :död

Innan du blir helt MAD, Madhonda så läs lite noggrannare.
Advokaten ville få brottsrubriceringen till att vara grovt misshandel alternativt dråp för att det inte funnits avsikt att döda.

Dock är han åtald för mord.

såja, såja, nu tar vi det lugnt :)

benrangel skrev:
Innan du blir helt MAD, Advokaten ville få brottsrubriceringen till att vara grovt misshandel alternativt dråp för att det inte funnits avsikt att döda.

Dock är han åtald för mord.

såja, såja, nu tar vi det lugnt :)

Jo..jo...jag vet...!!! Men det är ju det som är så dumt.. det ska inte finnas nåt alternativ till mord. För det är ju det, det är...!!

Försvarsadvokaten ska hålla käft...!! :tungan

Jag ÄR lugn... eller nja...kanske lite upprörd.!! :brinnerup :)

Madhonda skrev:
Du förstår inte alls hur ett rättsystem fungerar antar jag? Det är försvarsadvokatens uppgift att försöka få ett frikännande eller få ned straffet för hans klient, det är åklagarens uppgift att försöka få ett fällande och ett så hårt straff som möjligt.

Hur vill du ha det? Militärdomstolar där de åtalade inte har rätt till advokat? Summariska avrättningar? :kocko

Madhonda skrev:
Jo..jo...jag vet...!!! Men det är ju det som är så dumt.. det ska inte finnas nåt alternativ till mord. För det är ju det, det är...!!

Jag ÄR lugn... eller nja...kanske lite upprörd.!! :brinnerup :)

Sen finns det ytterligae en detalj. Om åklagaren bara yrkade på mord (åklagaren har förmodligen yrkat på "mord alternativt dråp") och rätten fann att mord inte förelåg skulle den åtalade kunna bli släppt om inte åklagarn yrkat för dråp. Alltså, du måste vara åtalad för ett brott för att kunna dömmas till det.

sgtpepper skrev:
Hur vill du ha det? Militärdomstolar där de åtalade inte har rätt till advokat? Summariska avrättningar? :kocko

Missade du smileyn efter eller...!!!??

Självklart så gör försvarsadvokaterna bara sitt jobb... och självklart så ska dom som begått ett brott ha rätt till advokat. Men då ska dom fan ta sitt straff oxå..!!

Så enkelt är det..!!

Det går inte att försvara allt jävla skit som människor tar sig till, tycker inte jag i alla fall.

Benrangel... tack där för din information... då är det såklart bäst att ha några rubriceringar i reserv...utifall fanskapet slipper undan mord. :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN