En utflykt imorron!

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Drar till England imorron och hamtar hem mitt senaste eBay-fynd, en liten Honda RVF400 som inhandlats for smapengar :)

Den ar troligtvis inte i nyskick, hehe, men med tanke pa att Pacific Bikes eller vad dom nu heter ville ha 56000:- for en likadan, sa far den garna ha en o annan repa!

Har en bunt papper fran diverse myndigheter och forsakringsbolag, och en annan bunt med GBP i ryggsacken, samt en jattehog regnklader som enligt SMHI kommer att anvandas flitigt!

Rutten ar som foljer:

Tag Skovde-GBG
Ryanair GBG-London Stansted
Tag London-Cambridge

Tjacka hojen

Hoj Cambridge-Harwich
Farja Harwich-Hook of Holland
Hoj Holland-Fredrikshamn
Farja Fredrikshamn-GBG
Hoj GBG- Skovde

Ser bra ut i teorin iaf, lovar att rapportera den verkliga utgangen av denna lilla roadtrip innan helgen :)

/Lasse

Bifogat

• rvf.jpg
    rvf.jpg
    4 KB · Visningar: 480
Jaha, så nu har du två hojar som jag är avis på. Eftersom du ändå inte kan köra båda samtidigt så har jag ett förslag.

hmm har du grön skylt ??? den som bilhandlare använder?

vet att om man köper bil i t.ex tyskland och registerar bilen för export med gul märkta exportskyltar (bilen är försäkrad genom en tysk bilförsäljare) eller röd märkta skyltar (bilen försäkras 1 månad genom försäkringsbolag av nya ägaren)

tyvärr så gäller export skyltarna bara till tysklandsgränsen och genom danmark och sverige behövs grönskyltarna för att man inte ska åka dit för oförsäkrat,oregistrerat och oskattat fordon samt få en prick i registret..

jag hade grönskylt polaren hade inte.. han fick 1000 spänn i böter för ca 2 år sedan.

från svenska gränsen kan man köpa interimskyltar (röd/vita) från tullen samt deras 1 månads giltiga svindyra försäkring.

åka med utlandsregistrerade skyltar i sverige är olagligt enligt våra käcka grabber i blått

Jag har fatt info pa VV:s sida att detta ar andrat, sa jag kor helt enkelt hem hojen med engelska skyltar, och nar den reggas i Sverige reggas den av automatiskt i ursprungslandet numera. Hoppas jag har fattat ratt!

Jaha, så nu har du två hojar som jag är avis på. Eftersom du ändå inte kan köra båda samtidigt så har jag ett förslag.

Mattias, om vi ses pa en bana nan gang sa lovar jag harmed att du ska fa kora den av mina hojar som jag for dagen taffligt forsoker framfora. Det blir val bra!!?

Se nu till att salja den dara spaghettihojen nu, och skaffa en RS125, du vet att du vill!

/L

Last edited:
hmm ok, vad bra då

förr i tyskland var man tvungen att gå till deras bilprovning för att få exportpapper och exportskyltar som man visade upp för svenska bilprovingen när man registreringsbesiktade dem här...

läste lite på vv's sida.. de har ju ändrat rätt mycket sedan en annan släpat in bilar från tyskland

Last edited:
Mattias, om vi ses pa en bana nan gang sa lovar jag harmed att du ska fa kora den av mina hojar som jag for dagen taffligt forsoker framfora. Det blir val bra!!?

Se nu till att salja den dara spaghettihojen nu, och skaffa en RS125, du vet att du vill!

/L

Det blir alldeles förträffligt. Jag tror att jag får svårt att INTE köpa en RS125R om jag får prova en sån. :gnissla

Det blir alldeles förträffligt. Jag tror att jag får svårt att INTE köpa en RS125R om jag får prova en sån. :gnissla

Kan jag lova dej! Korde min pa Gotland i 3 dagar, sen dess har alla andra hojar jag kort kants totalt vardelosa och gladjelosa och DALIGA! Salde R1an bums for att finansiera mera RS125-kortid...sa akta dej!

Nordgren skulle plocka ihop en -02a nu, som han skulle salja for ca 45'. Sakert jakligt fin o snabb o med extra allt kan jag tro...nat att fundera pa?!

En fråga bara, får du köra den i england? har inte dem typ super tuffa regler när det gäller försäkringen att endast den som äger hojen/bilen får köra den? även fast det är för export. Vet att det var så när jag skulle köpa en Skyline r34. Bara så du tänkt på det
/MVH
Patrik

En fråga bara, får du köra den i england? har inte dem typ super tuffa regler när det gäller försäkringen att endast den som äger hojen/bilen får köra den? även fast det är för export. Vet att det var så när jag skulle köpa en Skyline r34. Bara så du tänkt på det
/MVH
Patrik

Hmmm. Man skriver ju pa agarbyte som vanligt ungefar, sen ager ju JAG hojen. En tillfallig forsakring for utlandsreggat fordon har jag fixat, sa det borde vara OK hoppas jag!

Har ar hojen, hoppas han har skruvat dit framskarmen imorron!

/L

Bifogat

• rvf2.jpg
    rvf2.jpg
    30.5 KB · Visningar: 153
Hmmm. Man skriver ju pa agarbyte som vanligt ungefar, sen ager ju JAG hojen. En tillfallig forsakring for utlandsreggat fordon har jag fixat, sa det borde vara OK hoppas jag!

Har ar hojen, hoppas han har skruvat dit framskarmen imorron!

/L

Jo fast ägarbytet tar ju fortfarande någon dag innan det genomförts.
Jag vet att dem va skit petiga poliserna med det här när jag tänkte hämta. Men blir man inte haffad så är det ju lungt =) :yoparty

Hemma igen! Allt blev precis sa bra som det skulle:tummenupp

Nu ar jag dodligt trott efter korningen fran Hook of Holland-Min brorsa i Eslov, Skane som det blev igar, sen 4h somn och 40 mil till upp t Skovde.

Men ett kul aventyr, och en annorlunda och skitrolig liten hoj i garaget...

Tack Christer och Tessan fran Trosa for draghjalpen Hamburg-Puttgarden! Man traffar alltid trevligt folk nar man aker hoj, bla motte jag tva engelsman i Harwich som var pa vag pa hoj t Brno for att kika pa WSBK nu i helgen, sa vi hade skoj o snackade skit i flera timmar innan avfard o avnjot burgare o nan bars pa baten.

Nu ska nya parlan tvattas o bli lite snyggare infor reg.bes mm.

/L

Pa bilderna Adrian o Rob pa vag t Brno, och sen ett exempel pa ett akta touringproffsarrangemang: karta m silvertej, Red-Boool och Lejongodis :)

Bifogat

• HPIM1446.JPG
    HPIM1446.JPG
    63.4 KB · Visningar: 87
  • HPIM1447.JPG
    HPIM1447.JPG
    70.9 KB · Visningar: 107
Last edited:
Nu inreggad o klar! Bara att ge sej ut o sprida mini-V4-musik! Valdigt lite pengar, och nastan inget krangel for en kul hoj!

hade du bokat tid i förväg?

när jag ringde och fråga så fanns det inte någon tid för reg. besikt. i typ hela södra sverige de närmaste veckorna

nae, bara ren tur! det fanns en tid, annars hade jag fatt vanta till 31/8, sa det var gott:)

Fy fan vad läckert, skulle jag göra en sån grej skulle hojen spinna som en klocka i tre kilometer, och sen skulle jag få släpa skiten hem resten av vägen, renovera den för svinaktiga summor och torska på regbesiktningen med en hoj som aldrig mer går att inregistrera i något land utom Ulan Bator.

Creds till er som vågar, och tar hem roliga, ovanliga hojar.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard