En undran....

Status
Ej öppen för fler svar.
Sen kan det ju vara så att någon skojar, är ironisk alltså.
Bit tillbaka bara! :fatta!

Karin.81 skrev:
Som hojåkande tjej har jag en undran till alla :tungan (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? :mad: Det e bara en undran...QUOTE]

Leta fel låter ju skumt... Har kört hoj sen jag var barn (cross) och om man är tokig i att köra så vill man gärna utmana varandra och se vem som är värst så har det alltid varit för mig. Kalla det det gärna barnsligt men vill man hävda sig mot killar så är ju inte lusten mindre att hävda sig mot tjejer...

Iceman1975 skrev:
Har nog haft tur att inte träffa på så många som ska "hävda"sig..
De jag träffat har jag slutat åka med, för där kommer det ske en olycka..
Och jag vill inte vara med då..

Sen om nån ger mig tips/råd gör mig bara glad.. Min egen säkehet..
Man lär så länge man lever..

/N
Så det e därför du aldrig vill åka med mej längre!!??

:hihi :hihi

von reisen skrev:
Kalla det det gärna barnsligt men vill man hävda sig mot killar så är ju inte lusten mindre att hävda sig mot tjejer...

Bra sagt...

Lite OT kanske..Men vad vill du ha för svar egentligen? Duvet väll att killar försöker impa, och att många utav dom är lite av en tävlingmänniska..(logiskt tänkande 1+1=2)

Motorcyklar och i synnerhet sporthojar har ju en tendens att locka en viss kategori gossar. Men det finns ju rätt många som kör hoj så det är väl bara att välja vilka du vill umgås med.

/Olzki

Bikerbitch skrev:
En del skojar i stort sett hela tiden. Då kan det bli tjatigt. Och en del, tro det eller ej, är faktiskt allvarliga.

Är man allvarlig så är det ju inte på skoj längre.

Karin.81 skrev:
Har en triumph tt600, och det räcker mer än väl för mig...kommer inte inom dom närmsta åren "utnyttja" hojens hela kapacitet, men ändå undrar dessa "jag är bäst" personer varför jag inte köper en 1000 kubik... och när jag ger dom svaret att jag e nöjd med min hoj, kan man få ett svar som :"jaja, du e ju tjej, så det räcker för dig kanske...." Jag menar, tror inte alltför många kan köra hoj så bra att man utnyttjar tex 200 hästar i motorn, eller har jag fel?? Har dock inte sagt att det INTE finns folk som kan det, bara att det e väldigt få....

Lata och bekväma människor köper sig stora och effektstinna hojar, för att det gör det så enkelt att köra fort och för att imponera på grannarna (och andra med :) ).

Ta med dessa 1000cc-lirare till en rr-bana och låt dem bli frånåkta av en ettrig 125:a, så kanske det blir slut på snacket...

Fortfortfort

TomK skrev:
Lata och bekväma människor köper sig stora och effektstinna hojar, för att det gör det så enkelt att köra fort och för att imponera på grannarna (och andra med :) ).

Ta med dessa 1000cc-lirare till en rr-bana och låt dem bli frånåkta av en ettrig 125:a, så kanske det blir slut på snacket...

Bra sagt :tummenupp

Och Karin 81 får oka med Tom K och mig när hon vill :yoparty

Karin.81 skrev:
Komma med råd är till tex: Tänk på att inte.....
Leta efter fel: va fan kör du så för...

Jag kanske inte visste om att det tex blir extra halt på vita vägmarkeringar när det regnat ute....Om jag vetat det hade jag med stor säkerhet inte kört på dom eller hur.... Jag har i min tanke att köra hoj i MÅNGA är till UTAN olyckor!!!

Jag är bara inne på min 4 säsong, och jag vill VÄLDIGT gärna ha råd.....
Du får ett gratis här från en gammal gubbe;
Ett fel som många gör är att när dom ska flytta hojen på ex vis en parkering
med avstängd motor så leder dom hojen med utfällt sidostöd!
En liten spark med foten på stödet och hojen vinglar till och ramlar ''ifrån'' dig!

Men strunta i att ringa och fråga dom om dom vill åka en sväng då om det bara e fel på dom....
Och det e väl bara bra om dom hittar fel som går att rättas till!?
Ps, jag känner mig inte träffad...

Karin.81 skrev:
Som hojåkande tjej har jag en undran till alla :tungan (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? :mad: Det e bara en undran...

Jag säger nu :) INTE att ALLA är på detta sätt, men många som jag träffat....

Jag har även åkt mycket med killar och tjejer som gärna VISAR och kommer med RÅD, och det är VÄLDIGT uppdskattat... :tummenupp

Bara lite nyfiken på vad andra har att säga om detta, :confused: eller är det bara något som jag själv tycker???

mb skrev:
Känner inte igen detta hos mig själv. Tycker väl egentligen man alltid ska ta det lugnt när man åker flera - lätt att man jagar upp varandra annars och kör utöver vad som är hållbart om man vill behålla kortet.

Tyvärr är det lätt att man jagar upp varandra så någon förlorar mer än bara styrlappen. I övrigt så har jag sett en sådan tendens när det gäller bilar också.

märker man att sin partner man är ute o kör med gör nått uppenbart fel hela tiden så säger man till ju :tungan
ja kör lika illa om jag är själv eller om de finns tjejer i närheten :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...