En undran....

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
tt600
Som hojåkande tjej har jag en undran till alla :tungan (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? :mad: Det e bara en undran...

Jag säger nu :) INTE att ALLA är på detta sätt, men många som jag träffat....

Jag har även åkt mycket med killar och tjejer som gärna VISAR och kommer med RÅD, och det är VÄLDIGT uppdskattat... :tummenupp

Bara lit nyfiken på vad andra har att säga om detta, :confused: eller är det bara något som jag själv tycker???

Kan nog hålla med om att det kan vara så ibland. Har själv aldrig åkt med någon tjej men en polares tjej kör hoj och när jag fick veta det så var min spontana reaktion: -Fan vad häftigt! ungefär!

Det är väl för att vissa av oss (män) kanske uppfattar hojar som nåt "manligt" och tycker det är kul och annorlunda om tjejer delar samma intresse.
Sen behöver man kanske inte visa sig på styva linan för det utan mer ge praktiska råd och tips som man gör till folk i största allmänhet. Även till det manliga släktet! :)

Det fenomenet ser man även i andra sammanhang och min erfarenhet är att det oftast hänger ihop med arten: "unga män"...
De vill vara tuppen i hönsgården om du förstår vad jag menar...

Sen finns det ju tjejjer som "kan själv" hellre än att lyssna på ett gott råd.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti