en undran om försäkring !!

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
kom hem från jobbet ikväll och hade fått brev från mitt bolag Salusansvar och ett från Trafikförsäkringsföreningen ...

såg bara snabbt på Salusansvar att det stod ett belopp (som det brukar) och tänkte inte mer på det, lade den bland räkningarna ..
öppnade det från TFF .. låg en räkning på 3900:- för perioden i september för min hoj som är Helförsäkrad hos just Salusansvar ... nu började det snurra ..

läste Salusansvar igen och där stod det att den var makulerad ... :confused:

har funderat och tror jag vet varför, men ändå inte :)

hade riktigt kort me cash förra månadsskiftet och betalade då inte försäkringen för denna månaden! har inte kört ändå!

men , gjorde samma sak i somras när jag blev sambo och vi hade 2 hyror på min lön .. då kom det 2 räkningar i slutet på den månaden , för kommande månad och för den jag inte betalt .. betalade båda såklart .. och det verkade lugnt, kom en påminnelse bara om att jag inte betalt räkningen, så trodde det var den som kom nu ...

men nu är försäkringen uppsagd ?? men inte hört något från Salusansvar och fått en duktig räkning från TFF ...

har jag gjort fel så får jag stå mitt kast, men just nu fattar jag ingenting .. någon som varit med om liknande ??

Är det så att din försäkring blivit uppsagd pga du inte betalt så får du nog glatt betala. Jag råkade ut för TFF också, visade sig att jag kört min nya hoj oförsäkrat i en månad pga av att Folksam registrerat fel regnummer på min försäkring. Tacksamt nog så kunde felet åtgärdas av Folksam.

det kostar 228,93 kr dagen för en motorcykel som är påställd och inte försäkrad.Betalar man inte räkningen så sägs försäkringen upp och kör då oförsäkrat.har man inte råd att betala försäkringen så ska man ställa av bågen annars blir det dyrt...

oj .. glömt tråden ....

det var räkningen som betalades för sent i somras som var boven, hade betalt 100 kr för lite och försent ... men dock betalade jag den .. nåja .. allt e löst :)

Hur blev det med dom 3900:- som TFF ville ha ?

eftersom jag tidigare missat att betala räkningen från Salusansvar, (betalade den månaden senare men missade 100:- p.g.a nya skatten) så drog dom in försäkringen utan att säga något ...

bara att snällt betala ... surt .. men får skylla mig själv ..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park