En udda fråga..

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Motorcycle emptiness..
Om denna fråga inte hör hemma här, vänligen flytta på den tack!

Om man lämnar in sin hoj till en MC verkstad, hur lång tid tar det för dom att göra en "full service"?

Tack på förhand.

""Om denna fråga inte hör hemma här, vänligen flytta på den tack!
Om man lämnar in sin hoj till en MC verkstad, hur lång tid tar det för dom att göra en "full service"?
Tack på förhand.""

Har du en liten 1 cylindrig 125:a eller en maffig goldwing... :confused:

Hur lång är en biofilm ??
Hur lång är en joggingtur ??

Dom gånger jag har gjort det så tog det 2-3dagar. Oftast måste sidokåpor tas ned osv. Är det dessutom en service med ventiljustering får man nog räkna med 4-5 dagar.

1 timme/cylinder,,,,,, kanske.

Över dagen om det inte ska justeras ventiler,,,,, min hoj belv stående på Karles i Norrköping i 3 veckor,,, djävla puckon.

Last edited:
Ja som de andra har skrivit så beror de ju lite på :tungan

De tog en ÅF typ 3 månader att byta vevparti på min lilla moppe ja hade en gång i tiden ^^

Jag har jobbat som mc meck, snitt från motard till sport mc ska ta ca 2-3 h. för en ordinär service. sen om det tillkommer saker så kan det vara best prylar men det är ju en annan sak....

Rätt olika men en vanlig japsare med kåpor runt 6 h för FULL service där man måste lyfta kammarna

Det beror mycket på vilken firma det är också. En firma jag lämnade till tog det en dag att göra ventiljustering och syncha förgasarna och byta packbox i ena gaffelbenet. Ett annat ställe jag har lämnat in till vill ha hojen en vecka för samma sak. Olika firmor planerar tydligen olika mycket. Vissa kan säga att vi gör det den dagen, medan andra vill ha mer utrymme.

om det bara är en normal service du ska göra bokar du tid och lämnar hojen på morgonen på den bestämda dagen, en service borde inte ta mer än en dag, sen att dom hittar fel å måste beställa delar är en annan sak.
Jobbar själv efter den reglen att kunden ska få bilen samma samma dag. Om det inte är ett jobb som ska ta, säg 10 tim då har man ju faktiskt över en dags planerat arbete.
Men att behöva ställa hojen i 2 veckor för ett endagars jobb är ju hellt absurt (tyvärr så det är) jag menar dom har väll lite planering iallafall,

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back