En tur i snön.

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
Ja idag har jag och en kompis till mig varit ute på långfärd med crossarna, ca 1,5 mil i skogen.

Men först och främst måste jag berätta historien bakom. För två dagar sedan så gick mitt kopplingshandtag av efter att crossen ramlat omkull helt av sig själv (:rolleyes:) Direkt så for jag och köpte två nya, tänkte som så att då har jag ett i lager också. Men det visade sig att handtagen inte passade mot vajern, och det första handtaget gick sönder under en något våldsam montering. Tänkte då att nu jäklar borrar jag upp det andra handtaget så att det passar åtminstone, men det gick inte så bra det heller, så då var jag plötsligt utan handtag igen, och affärerna hade hunnit stänga:huvet Det lutade då åt att jag inte skulle kunna köra någonting på onsdagen.

Men onsdagsmorgonen grydde och med det så fick jag en lysande idé. Jag tog helt enkelt en rulle eltejp och tejpade ihop skiten:gnissla Och det visade sig vara en snilleblixt, det höll hela dagen. Mycket skönt snöåka blev det, trots att det var ganska varmt och snön var tung. När min kompis hörde det tyckte han att vi skulle åka ut och köra dagen efter ( läs idag ) och sagt och gjort, vi lastade crossen på släpet. Men mammas Mercedes saknade kontakt till släpet (Den har vi klippt bort, den var så ful:gnissla) Jag lyckades då ordna en annan bil. Men när vi skulle åka märkte vi att kontakten på den bilen hade brunnit upp:brinnerup Efter några paniksamtal så fick jag tag på ytterligare en bil, och vi körde ner crossen till min kompis som bor inne i Kramfors.

Det första jag märkte när jag vaknade imorse var att det snöade. Men gränsen som skiljde det från regn var jävligt tunn. Perfekt att köra nån mil i:näsblod Packade ner en tom 5-liters dunk och en flaska olja, samt lite annat smått & gott i en ryggsäck, och promenerade ner till min kompis. Kvart i tolv startade vi crossarna, och körde iväg till OK för att tanka. Sedan åkte vi, och målet var min stuga uppe i Storvattnet (för dom som bor i kramforstrakterna) 1,2 mil längs vägen, men vår väg skulle bli någonstans runt 1,5 då vi skulle följa skoterlederna.

Det var blött, tungt, jobbigt, och jävligt. Men det var fanimig roligaste dagen på länge:D In mot stan så var lederna alldeles mjuka och jävliga, men längre in i skogen var dom hårda, guppiga och sköna. På skogsvägarna låg man på ställ i nästan alla kurvor(:rolleyes:) och jag fick några jäävulskt håriga kast:gnissla Efter ca 1,5 timmar kom vi fram till stugan och kunde slappna av i bastun ett par timmar tillsammans med en flaska hallonsaft (:rolleyes:) Hemfärden skedde med hjälp av en farsa, en släpvagn och 3 spännband:tummenupp

Bifogar en bild ungefär halvvägs
http://i163.photobucket.com/albums/t287/bitchassmaddafakka/DSC00488.jpg
Klaga inte på min outfit, jag hittade inget bättre imorse:gnissla

Sweet, skönt att se att det finns fler som inte backar bara för att det är lappmögel på stigarna.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026