En tråd till alla tolkien fans (även diskussion om The Hobbit)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hörde rykten om det (eller snarare läste) om att filmen The Hobbit skulle göras för många många år sen på olika forum. Jag såg flitigt alla Sagan om Ringen filmerna på premiären i Biografen och såg dem även flertalet gånger. Nyligen hade jag en filmkväll med två andra fantaster där vi såg alla extended edition i blueray, alltså vi såg sagan om ringen utan att vila blev cirkus 11 timmar i sträck...

Har läst böckerna, lyssnat på ljudböckerna och överväger till och med att börja läsa lire lore som t.ex. the simarillion.

Kolla även behind the scenes från sagan om ringen triologin, finns kanske 300 minuter med roligheter :)

Anyhow, här snackar vi den nya filmen... BTW kolla

http://www.thehobbitblog.com/

I kväll (USA 7 pm) släpps den officiella trailern!!

Den har en intressant casting. Mikael Persbrandt, James Nesbitt och Stephen Fry är tre exempel jag aldrig jag trodde skulle se verka inom fantasy-genren.

Nyligen hade jag en filmkväll med två andra fantaster där vi såg alla extended edition i blueray, alltså vi såg sagan om ringen utan att vila blev cirkus 11 timmar i sträck...

Ursäkta att jag frågar, men hur nedrökt måste man inte vara för det?

999adultreefer.jpg

Ursäkta att jag frågar, men hur nedrökt måste man inte vara för det?

Jag och några till gjorde samma sak i lumpen (fast inte bluray)

Det fanns inte så mycket att välja på när man var kasernvakt i en vecka över jul när inte ens befälen bemödade sej vara på regementet för att göra ett beredskapstest med oss.
7 dagar av pilla naveln på logementet.

Att nämna de simarillion fick även mig som inte är av äldre karaktär att se tillbaka ett par år. Även om jag är ett fantasy
fan så ser jag fram emot denna filmatisering.

Trailern fick jag se av en slump lite tidigare men jag kommer definitivt se filmen.

Hoppas de inte trashar den lika mycket som Sagan om Ringen bara... De hade gott kunnat göra den lite mer vuxenvänlig, boken känns lite väl barnbok (det är den ju också).

Jag vägrar av princip se filmer med Persbrandt, så jag kan tyvärr inte se The Hobbit.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet