Asså, bara så att ni vet...................
En människa med utländskt påbrå som bor i Sverige och får för sig att kalla en inföding för "svenne" placerar jag omedelbart i samma fack som nassarna. Det är totalt oacceptabelt att kasta ur sig sådana skällsord bara för att man blir arg. Är man på skämtsamt humör är saken möjligen en annan men jag tycker att uttrycken "svenne" & "blatte" är fyllda av en stor portion disrespect och bör undvikas i alla former av seriösa diskussioner.
Vi gör en totalt ovetenskaplig analys av ärendet.
1. En människa av troligen utländskt ursprung, grundat på det utastade ordet "svenne", vill ha en eventuellt snygg brud med stora rattar bakpå sin hoj.
2. Ett antal andra människor beslutar sig för att, i sann sporthojsanda och pga den klantigt formulerande rubriken, provocera honom lite grann.
3. Denne förmodat utländske man blir upprörd över detta och slänger ur sig ett riktigt provocerand rasistiskt påhopp.
4. Andra "svennar" blir upprörda och börjar slänga rasistiska påhopp tillbaka.
5. Diskussionen spårar ur totalt.................
Som ett litet tips till trådskaparen skulle jag vilja upplysa om att jag anser att du genom ditt rasistiska påhopp borde bannas omedelbart från detta forum.
Det är i alla lägen oacceptabelt att bete sig som du har gjort. Förstår man inte att det här finns en rad humoristiska individer som tycker om att skoja med dig, ska tilläggas från början helt ovetande om ditt rasursrung, så har man nog kommit till fel ställe i cyberrymden.
Till er som kastar samma typ av rasistiska påhopp tillbaka kan jag bara säga skäms på er. Visserligen har ni blivit rasistiskt provocerade men det tjänar knappast något till att bete sig likadant åt tillbaka. Det hade i så fall varit bättre om ni hade frågat trådskaparen om han hade något gott recept på kebabsås, pizzadeg eller annat som vi andra kunde ha haft nytta av istället.